۲۳ شکارچی غیرمجاز در تالاب بین‌المللی گمیشان دستگیر شدند

23 شکارچی غیرمجاز در تالاب بین‌المللی گمیشان دستگیر شدند

خبرگزاری تسنیم: رئیس محیط زیست شهرستان بندرترکمن گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بندرترکمن در پاکسازی پهنه آبی تالاب بین‌اللملی گمیشان ۲۳ شکارچی غیرمجاز را دستگیر کردند.

علی بیانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار کرد: با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست تالاب بین اللملی گمیشان از وجود دام‌ها و تورهای غیر مجاز پاکسازی و شکارچیان غیرمجاز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: در این عملیات‌ها 18 رشته دام به طول تقریبی 3 کیلومتر جمع‌آوری و معدوم شد.

رئیس محیط زیست شهرستان بندرترکمن تصریح کرد: در این عملیات‌ها درباره صید زنده‌گیری پرندگان شکاری 17 مورد تخلف توسط ماموران کشف شد که 23 قطعه پرنده از نوع کوکر و قمری به همراه 10 دستگاه موتور‌سیکلت کشف شد.

بیانی افزود: همچنین در حوزه شکار غیرمجاز نیز 8 اسلحه شکاری توقیف که 2 قبضه سلاح قاچاق در بین سلاح‌های کشف شده به همراه 38 قطعه فشنگ ساچمه‌زنی و 11 قطعه پرنده از انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی کشف و ضبط شده است.

شکار پرندگان در استان گلستان بدون گرفتن پروانه شکار ممنوع بوده و بر این اساس اداره کل حفاظت محیط زیست استان از تمام علاقمندان و دوستداران طبیعت و حیات وحش درخواست می‌کند که ماموران گارد اجرایی محیط زیست را در حفاظت از این میراث‌های طبیعی ارزشمند یاری داده تا با این افراد فرصت‌طلب که قصد سودجویی از این گونه‌های با ارزش را دارند برخورد قانونی صورت گیرد و نسل این گونه‌های حمایت شده از خطر انقراض نجات یابد.

17 تالاب در گلستان وجود دارد که تالاب‌های گمیشان ، آلاگل ، آلماگل و آجی گل از تالاب‌های ثبت شده در فهرست بین‌المللی به شمار می‌روند.

تالاب گمیشان با 20 هزار هکتار وسعت در امتداد سواحل جنوب شرقی دریای خزر قرار دارد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon