سرانه درمانی روستائیان در لرستان ۴ برابر شد

سرانه درمانی روستائیان در لرستان 4 برابر شد

خبرگزاری تسنیم: معاون علوم پزشکی لرستان گفت: در بخش درمان روستایی میانگین استانی هزینه‌های ارائه شده خدمات دولت به بیماران از ۲۲ هزار تومان به ۸۸ هزار تومان برای هر فرد ارتقاء یافت است یعنی سرانه درمانی برای روستاییان ۴ برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد، طهماسب نظری شامگاه یکشنبه در حاشیه کارگروه بهداشت شهرستان بروجرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عدالت در سلامت جامعه در کشور اجرایی شده است  و امروز شهرها و روستاها کشور از امکانات خوب درمانی برخوردار هستند.

وی افزود: خانه های بهداشت و درمان روستایی به نحو مطلوب استمرار یافتند و دسترسی مردم به راحتی به فضاهای بهداشتی امکان پذیر است.

معاون علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بهداشت و درمان از دستاوردهای مطلوبی برخوردار شده است و شاخص های سلامت در کشور به سمت ارتقاء کیفی سوق داده می شود

نظری با اشاره به سهم بودجه عمومی کشور گفت: تنها مشکلی که در سال های اخیر وجود دادشت سهم بودجه عمومی کشور بود که باید  سالانه افزایش پیدا می کرد و تحقق پیدا نمی کرد که این مهم سبب شد نتوانیم در بحث سلامت متناسب با نیاز در بخش سلامت که مدنظر بود را به دست آوریم.

وی اظهار کرد: امروز آمار بستری در بیمارستان کوهدشت در طرح جدید سلامت دو برابر شده است یعنی بیماران از 800 نفر به هزار و 900 نفر رسیدند و به همه آنها خدمات درمانی ارائه می شود. 

معاون علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: دولت یازدهم برای نخستین بار  با یک نگاه ویژه در سهم سلامت بودجه عمومی را متناسب با سلامت افزایش داد با تمام مشکلات و تورم موجود سرانه بخش سلامت افزایش  یافته است.

نظری گفت: در بخش درمان روستایی میانگین استانی هزینه ها ارائه شده خدمات دولت به بیماران  از 22 هزار تومان به 88 هزار تومان برای هر فرد ارتقاء یافت است یعنی سرانه درمانی برای روستاییان 4 برابر شده است.

وی خاطرنشان کرد: هزینه های بیمارستانی برای روستاییان از 10 درصد به 3 درصد رسیده است  و ویزیت سرپایی روستاییان به 800 تومان رسیده است

معاون علوم پزشکی لرستان بیان کرد: هزینه های آزمایشگاهی از 30 درصد به 15 درصد کاهش یافته است، هزینه های بیمارستانی شهرها از 15 درصد به 6 درصد رسیده است که دولت خدمات خوبی را به مردم ارائه کرده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه بستری و متخصص و تجهیزات پزشکی را در قالب بیمارستان به بیماران ارائه می دهد عنوان کرد: خدمات تخصصی  واحدهای دولتی در بیمارستان ها با ویزیت 3 هزار و 600 تومان ارائه می شود.

نظری بیان کرد: مسئولان بروجرد در حوزه تخصصی بستر مناسب را در بیمارستان های بروجرد با آغاز طرح تحول جدید فراهم کنند تا کسانی که وضعیت مطلوب مالی ندارند بدون دغدغه  به مشکلات و بیماری آنها رسیدگی شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon