عملیات اجرایی فاز ۴ کارخانه سیمان دورود تا پایان سال آغاز می‌شود

عملیات اجرایی فاز 4 کارخانه سیمان دورود تا پایان سال آغاز می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیر‌عامل شرکت سیمان دورود گفت: در صورت صدور مصوبه بانک عامل برای احداث فاز ۴ سیمان دورود، عملیات اجرائی این فاز تا پایان سال ۹۳ آغاز می‌شود.

جعفر مطیعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دورود، اظهارکرد: از زمان کلنگ زنی فاز 4 کارخانه سیمان دورود به دست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که هم زمان با سفر رئیس جمهور به استان لرستان انجام شد حدود چهار ماه و نیم می‌گذرد و خوشبختانه مطالعات مهندسی و کلیه مدارک و مجوز‌های لازم در کوتاهترین زمان ممکن تهیه شده است.

وی افزود: در صورت صدور مصوبه بانک رفاه که بانک عامل برای احداث فاز 4 سیمان دورود است عملیات اجرائی فاز 4 سیمان دورود تا پایان سال 93 آغاز می‌شود.

مدیر عامل شرکت سیمان دورود بیان کرد: در این مدت سهامداران اصلی فارس خوزستان و شستا جلسات متعددی در تهران با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار نموده‌اند و در آخرین جلسه که در هفته گذشته در حضور قائم مقام وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد هماهنگی‌های خوبی انجام شد.

وی تصریح کرد: به دنبال  آن هستیم  که پس از گرفتن مصوبه از بانک رفاه که بانک عامل است و اخذ موافقت اصولی بتوانیم کار‌های اجرائی را ظرف 2 یاماه آینده شروع کنیم به همین منظور تمام مدارک لازم به همراه گزارش فنی توجیهی اقتصادی  را به بانک رفاه تحویل داده‌ایم که پرداخت ها پس از صدور مصوبه توسط بانک عامل در قالب قرار دادهای احداث با پیمانکاران ساختمانی و ماشین آلات پرداخت می‌شود.

مطیعی گفت: ما باید ابتدا تا آخر پروژه را معلوم کنیم و این کار فقط با تامین منابع مالی امکان پذیر است متاسفانه در برخی از پروژه‌ها که تامین مالی آنها به طور دقیق محاسبه نمی‌شود روند کار دچار رکود می‌گردد و این کار سبب می‌شود که یک پروژه در زمان قانونی به پایان نرسد.

مدیر عامل شرکت سیمان دورود خاطرنشان کرد:  با حساسیت‌هائی که در این پروژه وجود دارد و تامین مالی مناسب امیدواریم که کار اجرائی ساخت فاز 4 سیمان دورود در زمان تعین شده یعنی سه ساله به اتمام برسد و در سال 97 شاهد افتتاح این پروژه سیمانی در شهرستان دورود باشیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر بانک رفاه که بانک عامل این پروژه است به همراه بانک‌های صنعت و معدن و بانک توسعه تعاون در حال ایجاد زمینه تامین مالی پروژه هستند و پیشرفت کار از روند مناسب و خوبی برخوردار است  و برای ایجاد فاز 4 سیمان دورود 6 هزار تن تجهیزات ساخت داخل و 2700 تن تجهیزات ساخت خارج به کار می‌رود.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon