احمدی: جشنواره مطبوعات استانی در لرستان برگزار شود

احمدی: جشنواره مطبوعات استانی در لرستان برگزار شود

خبرگزاری تسنیم: مدیر مسئول روزنامه آفتاب لرستان گفت: امروز نیازمند برگزاری جشنواره مطبوعات در سطح استان هستیم چرا که سبب ایجاد رقابت، توسعه و ارتقاء نشریات می شود.

حامد احمدی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در خرم آباد، در رابطه با ضرورت برگزاری جشنواره مطبوعات محلی در استان لرستان اظهار کرد: جشنواره مطبوعات یک صحنه رسانه ای برای ارتقاء سطح کمی و کیفی فعالان رسانه ای است و برگزاری آن از ضروریات رسانه ها است و سبب رشد رسانه ها می شود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت رسانه های استان از لحاظ کمی مناسب است بیان کرد: استان ما از نظر کسرت و تنوع مجوز نسبت به دیگر استانها خوب است ولی ضعف مطبوعات استان ما از نظر کیفی است و بر گزاری جشنواره های مطبوعات محلی  می تواند از مسائل تاثیرگزار بر این موضوع باشد.

مدیر مسئول روزنامه آفتاب لرستان با اشاره به نتایج برگزار نشدن جشنواره های استانی بیان کرد: برگزار نشدن جشنواره مطبوعات محلی سبب می شود که فضای رقابتی بین فعالان رسانه ای از بین برود و برگزاری آن سبب می شود که  فعالان و نخبه گان در حوزه خود به رقابت بپردازند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره مطبوعات محلی لرستان از اهمیت بالایی برخوردار است تصریح کرد: ما امروز نیازمند برگزاری جشنواره مطبوعات در سطح استان هستیم چرا که سبب ایجاد رقابت و ارتقاء نشریات می شود ولی در جشنواره منطقه ای  بیشتر به مقایسه با نشریات برتر می پردازند و فقط یک نوع رتبه بندی است.

احمدی جشنواره مطوبوعات منطقه ای را فاقد نتیجه مطلوب دانست و عنوان کرد: جشنواره های منطقه ای فقط سبب هدر رفتن از بیت المال می شود و تاثیر چندانی بر ارتقاء مطبوعات ندارد ولی برگزاری جشنواره بین مطبوعات یک استان سبب توسعه مطبوعات آن استان می شود.

مدیر مسئول روزنامه آفتاب لرستان با اشاره به اهمیت رشد کیفی نشریات بومی خاطر نشان کرد: اگر امروز به دنبال ارتقاء کیفیت مطبوعات محلی نباشیم  به طور قطع تبعات بدی را در پی دارد و اگر می خواهیم یک خدمت تاریخی به  مطبوعات استان داشته باشیم باید ارتقاء و کیفیت کار مطبوعات را مد نظر داشته باشیم.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon