"نذر کتاب" به منظور ترویج مطالعه در جامعه توسعه یابد


"نذر کتاب" به منظور ترویج مطالعه در جامعه توسعه یابد

خبرگزاری تسنیم: امام‌جمعه کرج با بیان اینکه کتاب‌های نذری می‌تواند بعد از مطالعه در اختیار افراد دیگر قرار گیرد، گفت: وقف و نذر کتاب در راستای ترویج مطالعه در جامعه باید توسعه پیدا کند و با این کار کتاب در اختیار مردم قرار گیرد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، در مورد تشویق مردم به موضوع کتاب و کتاب‌خوانی اظهار کرد: برای تشویق مردم به کتاب‌خوانی کتاب‌هایی با محتوای خوب باید در اختیار مردم قرار گیرد.

وی افزود: همانطور که مردم را به کارهای خیر تشویق می‌کنیم می‌توانیم از مردم بخواهیم که به جای نذورات، کتاب نذر کنند و در اختیار دیگران قرار دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه این کتاب‌های نذری می‌تواند بعد از مطالعه در اختیار افراد دیگر قرار گیرد، گفت: وقف و نذر کتاب در جهت ترویج مطالعه در جامعه باید توسعه پیدا کند و با این کار کتاب در اختیار مردم قرار گیرد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه تولید کتاب ارزان می‌تواند به توسعه مطالعه در جامعه کمک کند، خاطرنشان کرد: تولید کتاب ارزان باید در دستور کار قرار گیرد تا همه بتوانند از این محصولات استفاده کنند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی نیازمند کار از دوران ابتدایی است بیان کرد: عادت به کتاب و کتاب‌خوانی باید از مدرسه شروع شود و والدین با تشویق و در اختیار گذاشتن کتاب‌های خوب فرزندان را تشویق  به مطالعه و کتاب‌خوانی کنند.

وی با بیان اینکه وقف کتاب نیز از موضوعاتی است که می‌تواند به توسعه مطالعه کمک کند، افزود: وقف کتاب نیز از کارهایی است که می‌تواند در بالا بردن مطالعه تاثیرگذار باشد.

امام‌جمعه کرج گفت: در دسترس‌گذاشتن کتاب ارزان، طرح نمایشگاه کتب موضوعی و تخصصی در نمایشگاه‌ها لازم است و می‌تواند به فراهم‌کردن فضای بهتر نمایشگاه‌ها کمک کند.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه تازه‌های نشر باید به اطلاع مردم برسد، اظهار کرد: در نمایشگاه‌های کتاب غرفه تازه‌های نشر باید وجود داشته باشد تا مراجعه‌کنندگان به راحتی بتوانند به تازه‌های نشر دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon