نهبندان با خطر کم‌‌آبی مواجه است

نهبندان با خطر کم‌‌آبی مواجه است

خبرگزاری تسنیم: مدیر امور آب و فاضلاب روستایی نهبندان با بیان اینکه این شهرستان در شرایط بحران کم‌آبی قرار دارد، گفت: در این راستا باید در زمینه استفاده بهینه از آب و منابع آبی و امکانات آبرسانی اطلاع‌رسانی لازم انجام شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم  از بیرجند، علیرضا صادقی شامگاه یکشنبه در همایش آموزشی تامین  آب سالم در بحران اظهار کرد:  آبداران  و همکاران در این همایش با موضوعات مختلفی از قبیل انواع منابع آب، انواع روش‌های گندزدایی آب در شرایط بحران نظیر سیل و زلزله، تعیین حجم آب و گند زدایی آب چاه آشنا شدند.

وی گفت: همچنین در این همایش آموزش‌هایی نظیر روش کوزه‌ گذاری، گند زدایی آب در مقیاس بزرگ، گند زدایی آب در مقیاس کوچک، بهداشت تانکرها و استاندارد کلر سنجی روزانه در روستاها و شهرها به آبداران و همکاران ارائه شد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی نهبندان گفت: هم‌ اکنون که در شرایط بحران و کم‌ آبی قرار داریم که در این راستا مصرف بهینه و صحیح  آب باید در جامعه ترویج  و نهادینه شود.

صادقی اظهار کرد: استفاده درست و صحیح  از منابع آب در این شهرستان با توجه به خشکسالی‌های اخیر امری ضروری و لازم است.

وی با بیان اینکه خشکسالی‌های چندین ساله در منطقه سبب کاهش آب‌های زیر زمینی و منابع آب شده است، افزود: آحاد مردم به ویژه روستائیان که جامعه هدف ما هستند باید با صرفه‌جویی و استفاده بهینه از آب  را در راستای خدمت‌رسانی به سایر مردم کمک کنند.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان نهبندان تاکید کرد: هم‌ اکنون در این شهرستان برخی از روستاها از آب آشامیدنی سالم برخوردار نیستند که با صرفه‌جویی و استفاده درست از آب می‌توانیم کار آبرسانی را برای روستاهای فاقد آبرسانی انجام دهیم.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon