بررسی افزایش ۵۰۰ تومانی پایه سنواتی کارگران در جلسه فردای شورای عالی کار

بررسی افزایش 500 تومانی پایه سنواتی کارگران در جلسه فردای شورای عالی کار

خبرگزاری تسنیم: دبیر کانون شوراهای اسلامی کار از برگزاری جلسه شورای عالی کار در روز سه شنبه ۲۰ آبان ماه سال جاری خبر داد و گفت: یکی از دستورات جلسه در شورا بررسی افزایش پایه سنواتی کارگران از ۵۰۰ به ۱۰۰۰ تومان است.

رحمت‌الله پورموسی درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌جلسه شورای عالی کار فردا سه شنبه20 آبان ماه سال جاری  با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت برگزار می شود.

 وی ادامه داد: یکی از مباحثی که در جلسه فردا مورد بررسی قرار می گیرد افزایش پایه سنواتی کارگران است که به عنوان پیشنهاد از سوی جامعه کارگری مطرح و همچنین وزارت کار این موضوع را بررسی می‌کند.

 پورموسی افزود: این نشست فردا با حضور شرکای اجتماعی برگزار می‌شود و قرار است نرخ پایه سنوات کارگران و تطبیق آن با عوامل بهره‌وری نیروی کار برگزار و موضوع افزایش پایه سنواتی روزانه از 500 تومان به 1000 تومان به بحث گذاشته و در صورت تفاهم بین سه شرکای اجتماعی تصمیمات نهایی اتخاذ می شود.

دبیر کانون شوراهای اسلامی کار اظهار کرد: این طرح از سوی وزارت کار نیز در حال بررسی است که اگر این میزان افزایش تصویب شود در گروه‌های مختلفی شغلی میزان افزایش حقوق متفاوت خواهد بود. اما در کمترین حالت می‌ توانیم به صورت حدودی بگوییم، تقریباً 15 هزار تومان به دریافتی ماهیانه کارگران اضافه می شود.

 انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه