بانک مرکزی باید استقلال عمل داشته باشد/با مصوبه اخیر مجمع بازهم وزیر اقتصاد باید پاسخ بدهد

بانک مرکزی باید استقلال عمل داشته باشد/با مصوبه اخیر مجمع بازهم وزیر اقتصاد باید پاسخ بدهد

خبرگزاری تسنیم: معاون پارلمانی وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه معتقد است بانک مرکزی باید استقلال عمل داشته باشد، گفت: با مصوبه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره عزل و نصب رئیس کل بانک مرکزی، باز هم باید وزیر اقتصاد به جای ایشان به مجلس پاسخ بدهد.

یوسف نژاد معاون پارلمانی وزیر اقتصاد با حضور در غرفه خبرگزاری تسنیم در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی تسنیم درباره مصوبه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برای اداره بانک مرکزی، اظهار داشت: قبلاً هم دو سه بار وزیر اقتصاد بخاطر سیاست‌های بانک مرکزی به مجلس رفته و توضیحاتی داده است الان هم باید با این مصوبه بازهم پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی باید استقلال سیاسی و عملی داشته باشد، تصریح کرد: بانک مرکزی باید جدا از دولت سیاست‌گذاری کند و پاسخگو باشد تنظیم نظام پولی و بانکی به‌عهده بانک مرکزی است اما فعلاً در قبال مجلس پاسخگو نیست.

معاون پارلمانی وزیر اقتصاد گفت: نظر ما این است که بانک مرکزی باید فراتر از دولت باشد و فرایند عزل و نصبش نیز خارج از روال دولتی باشد؛ آقای طیب‌نیا بناست این هفته بابت بورس و نظارت بانک مرکزی بر بانک‌ها به مجلس برود و پاسخ دهد.

یوسف‌نژاد در باره تأخیر به‌وجود آمده در بررسی لایحه خروج از رکود در مجلس هم گفت: از نمایندگان مجلس خواسته‌ایم سرعت بررسی این لایحه را بیشتر کنند البته آنها هم درباره این موضوع نقطه‌نظرات خودشان را دارند.

انتهای پیام/1

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی