ادعا نداریم که قانون حداکثر استفاده از ساخت داخل ۱۰۰ درصد اجرا می شود

ادعا نداریم که قانون حداکثر استفاده از ساخت داخل 100 درصد اجرا می شود

خبرگزاری تسنیم: معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: گفته ایم که کارفرمایان تنها به دنبال استفاده از برند یک کشور خاص نباشند، بلکه از ظرفیت های تولیدکنندگان و پیمانکاران داخلی که تأییدیه های معتبر را کسب کرده اند، استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محسن صالحی نیا در نشست بررسی چالش های تولید تجهیزات برق در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی برق ایران اظهار داشت: قابلیت ها و فعالیت هایی که در بخش صنایع مرتبط با نیرو به وجود آمده محدوده بسیار وسیعی را از طراحی تا بهره برداری شامل می شود که در هر بخش شرکت های فعال بسیاری داریم.

وی افزود: تمامی فعالان عرصه صنعت از عدم اجرای مناسب قانون حداکثر استفاده از توان ساخت داخل انتقاد دارند، ما این ادعا را نداریم که قانون حداکثر استفاده از ساخت داخل 100 درصد اجرا می شود، اما باید توانمان را به کار ببریم تا با توجه به محدودیت ها، حداکثر بهره برداری را از ظرفیت های موجود داشته باشیم.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: به همه دستگاههای اجرایی از طریق مکاتبه و سامانه ای که داریم، ظرفیت های موجود کشور را اطلاع داده ایم و گفته ایم که کارفرمایان تنها به دنبال استفاده از برند خاص یک کشور خاص نباشند، بلکه از ظرفیت های تولیدکنندگان و پیمانکاران داخلی که تأییدیه های معتبر را کسب کرده اند، استفاده کنند.

صالحی نیا با بیان اینکه "تأمین مالی همواره یکی از چالش های اجرای پروژه هاست"، گفت": در حال حاضر بسیاری از روش هایی که قبلا برای تأمین مالی داشتیم را نداریم و عمدتا تأمین مالی فعلی؛ فاینانس چین است.

وی افزود: امیدواریم پس از باز شدن شرایط، بتوانیم بیشتر به تنوع روش های تأمین مالی ورود کنیم.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان "اطلاع رسانی های لازم را به تمام دستگاههای اجرایی اعلام کرده ایم"، گفت: در حال حاضر هیچ پروژه کلید در دستی نیست که تماما از سوی پیمانکاران داخلی اجرا نشود، پروژه هایی چون ساخت نیروگاه، ساخت سد و ... که طراحی و ساخت توأم آنها به صورت کامل از سوی پیمانکاران داخلی انجام می شود.

انتهای پیام/ 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه