نگاهی به وضعیت تیم‌های خوزستانی در لیگ بر‌تر بسکتبال

نگاهی به وضعیت تیم‌های خوزستانی در لیگ بر‌تر بسکتبال

خبرگزاری تسنیم: استان خوزستان با داشتن ۳ تیم در رقابت‌های لیگ برتر و دسته یک بسکتبال می‌تواند آینده‌ای روشن را برای بسکتبال کشور ترسیم کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، بسکتبال از دیرباز در خوزستان رونق داشته و در سال 1342 تیم آبادان موفق به قهرمانی در مسابقات ایران شده بود، همچنین حضور بازیکنانی مانند مجید توفیق، سروش نگهبان، سلیم شیده، اسد بومی، صلاح الدین دهداری و تعدادی دیگر از بازیکنان ملی پوش خوزستانی گواه این مدعا است.

تیم پتروشیمی بندرامام خمینی (ره) برای سومین قهرمانی متوالی در لیگ بر‌تر حاضر می‌شود

این تیم برای نخستین بار با هدایت مهران حاتمی با شکست دادن مهرام تهران و درخشش بازیکنانی همچون سانی بشیرویچ و حامد آفاق و حامد سهراب‌نژاد به قهرمانی لیگ بر‌تر 92-91 دست یافت.

در لیگ بر‌تر 93-92 نیز این تیم در بازی نهایی توانست مهرام تهران را در یک بازی زیبا و بادرخشش بازیکنانی چون جاناتان گیبسون و ارسلان کاظمی شکست دهد و برای بار دوم قهرمان ایران گردد.

این تیم خوزستانی هم چنین سابقه 3 دوره نائب قهرمانی در لیگ بر‌تر و یک دوره مقام سومی را هم دارد.

تیم پتروشیمی در لیگ سال 93-92 در هیچ یک از بازی‌های دور نخست و دوم شکست نخورد که این یک رکورد محسوب می‌شود.

پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) درسال 92-91 در تمامی رده‌های پایه بسکتبال برای نخستین بار در کشور آکادمی بسکتبال را راه اندازی کرد.

صنایع پتروشیمی ماهشهر تیم بحران زده اما با انگیزه خوزستان

صنایع پتروشیمی به سختی توانست در لیگ بر‌تر امسال حاضر شود چرا که هیچ کدام از شرکت‌های صنعتی به دلیل محدودیت‌های مالی که از پایتخت برایشان در نظر گرفته شده بود توان حمایت از این تیم بومی را نداشتند.

وساطت نماینده مردم ماهشهر در مجلس، چانه زنی‌های رئیس هیئت بسکتبال خوزستان و حمایت دوستداران این ورزش سبب شد که این تیم در لیگ بر‌تر حضور پیدا کند.

البته بنا بر گفته رضا رفیعی مربی این تیم هنوز وضعیت حامی مالی مشخص نشده و آن‌ها با 10 بازیکن بومی لیگ بر‌تر 93 – 94 را آغاز می‌کنند.

نباید از این تیم بحران زده خوزستانی توقعات زیادی داشت و باید مانند سال‌های گذشته فقط به فکر ماندن در لیگ بر‌تر بمانند.

وضعیت انحلال تیم‌های ورزشی در خوزستان صدای نمایندگان مجلس را هم در آورد تا آنجایی که سید شریف حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، اظهار کرد: تیم‌های ورزشی به 2 دسته تیم‌های متعلق به شرکت‌های خصوصی و تیم‌های دولتی تقسیم می‌شود که البته در تیم‌های دولتی مشکلات خاصی نداریم.

وی اضافه کرد: ‌در بخشی از تیم‌های خصوصی مدیرعامل جدید اگر اعتقادی به ورزش نداشته باشد تمام تلاش‌های چندین ساله آن تیم را با یک تصمیم نادرست به هدر می‌دهد و این یکی از مشکلات ورزش در بخش خصوصی است.

نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از تیم‌ها پس از سال‌ها تلاش به موقعیت خوبی در ورزش می‌رسند اما با یک تحلیل اشتباه و یک سری اقدامات غلط و حتی بدون در نظر گرفتن تماشاگران و ورزش دوستان تیم را یک شبه منحل می‌کنند.

وی تأکید کرد: وقتی مدیران در بخش ورزش ورود می‌کنند باید به علاقمندان ورزش توجه ویژه‌ای کنند چرا که این تماشاگر بدون هیچ توقع و چشم داشتی از تیم حمایت معنوی می‌کند و این باعث افزایش روحیه بازیکنان می‌شود.

حسینی درباره انحلال برخی تیم‌های خوزستانی که هرساله مطرح و باعث ورود این تیم‌ها به حاشیه می‌شود، گفت: مدیران شرکت‌های خصوصی اگر نمی‌توانند به صورت بلند مدت در ورزش سرمایه گذاری کنند نباید به صورت مقطعی وارد شوند چرا که آسیب‌های آن بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه ورزش جای درآمدزایی نیست، عنوان کرد: باید با نگاه درست به ورزش استعدادهای موجود در استان خوزستان را شکوفا کنیم چرا که این استعداد‌ها به سود کل کشور است.

نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوری در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی درباره هزینه‌های استعدادیابی، افزود: این هزینه‌ها صرف استعداد‌هایی می‌شود که در آینده سبب اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران می‌شوند و این هزینه‌ها به هدر نمی‌رود.

پالایش نفت آبادان تیمی که برای ماندن به میدان می‌رود

پالایش نفت آبادان امسال برای نخستین بار در مسابقات لیگ بر‌تر حاضر می‌شود به همین دلیل محسن داوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، اظهار کرد: در بازی‌های لیگ بر‌تر بسکتبال امسال فقط به دنبال حفظ تیم در لیگ بر‌تر امسال هستیم.

وی اضافه کرد: ما در فصل گذشته در لیگ یک قهرمان شدیم به همین دلیل باید تیم را در مسابقات لیگ بر‌تر امسال نگه داریم تا در آینده تقویت شود.

سرپرست تیم پالایش نفت آبادان عنوان کرد: زیر ساخت‌های ورزش بسکتبال در آبادان باید فراهم شود تا بتوانیم با حضور در لیگ بر‌تر از استعدادهای بومی هم استفاده کنیم.

وی افزود: اگر به دنبال قهرمانی در لیگ بر‌تر بودیم باید هزینه‌های میلیاردی خرج می‌کردیم و با استفاده از 12 بازیکن غیر بومی در مسابقات شرکت می‌کردیم.

داوری درباره تقویت تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان گفت: اصغر کاردوست، جابر روزبهانی، عماد سلمانی و عدنان دورقی در لیگ بر‌تر امسال برای تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان به میدان می‌روند و امیدواریم در کنار بازیکنان جوان و بومی نتایج مطلوب کسب کنیم.

وی اضافه کرد: تمرینات خود را از یک ماه پیش آغاز کردیم و امیدوارم در 2 بازی ابتدایی لیگ بر‌تر بازی خوبی از خود ارائه کنیم.

به گزارش تسنیم، اگر یک برنامه ریزی دقیقی برای ورزش بسکتبال در استان خوزستان انجام شود این استان می‌تواند در این ورزش دانشگاهی هم مانند فوتبال قطب باشد.

خوزستان به پشتوانه حضور 3 تیم در لیگ بر‌تر بسکتبال و سه تیم در لیگ دسته یک می‌تواند آینده ورزش بسکتبال در کشور را هم از نظر بازیکن سازی و هم کسب تجربه در رقابت‌های مختلف رقم بزند.

گرچه این ورزش هم نیازمند توجه و حمایت است تا فسادی که در دیگر ورش‌ها وجود دارد وارد این ورزش نشود و ورزشکاران ما با ذهنی آرام به فعالیت‌های خود بپردازند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon