اظهارات آقای ترکان درباره توان رقابت صنعت ایران با دنیا تعجب برانگیز است

اظهارات آقای ترکان درباره توان رقابت صنعت ایران با دنیا تعجب برانگیز است

خبرگزاری تسنیم: یک عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه اظهارات آقای ترکان درباره عدم توان رقابت صنایع کشور با محصولات بین‌المللی تعجب برانگیز است، گفت: این نوع صحبت کردن‌ها بیشتر ناامیدی تولیدکنندگان را به‌دنبال دارد.

سید شریف حسینی امروز با حضور در غرفه خبرگزاری تسنیم در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با بیان "اظهارات امروز آقای ترکان درباره نابودی صنعت کشور با باز شدن درها برای شخص بنده بسیار قابل تأمل بود" گفت: این نگاه به صنعت ظلم به صنعتگران است.

وی با اعلام اینکه وابستگی کشور به صنایع خارجی دقیقاً مخالف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی ما باید الگوی جدیدی را در منطقه پیاده سازی کنیم که نشان دهد وابستگی به الگوی غربی نباید در کشورها به وجود آید. حال اگر بگوییم توان فعلی انواع صنایع برای رقابت با کشورهای دیگر هیچ است، بسیار ناامید کننده است.

 این عضو کمیسیون صنایع مجلس اضافه کرد: هم اکنون ما تولیدکنندگانی داریم که در شرایط فعلی با داخلی سازی قطعات تأثیر تحریم‌های بین المللی را بر صنعت کاهش داده‌اند، حتی در سیمان به خودکفایی رسیده‌ایم. 

وی  تصریح کرد: بله با برداشتن تعرفه در بازار خودرو قدرت رقابت را با محصولات خارجی نداریم، اما باید قضاوت کرد آیا آنان نیز با تحریم‌های سنگین فعلی در صنعت خودرو روبه‌رو بوده‌اند یا خیر.

شریف حسینی با بیان اینکه هر کشوری به‌جز ایران اگر با تحریم‌های بین المللی روبه‌رو بود به‌طور حتم در تأمین مایحتاج مردم خود مانده بود، گفت: این نوع صحبت کردن‌ها بیشتر ناامیدی تولیدکنندگان را به‌دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه فلسفه وجود تعرفه‌ها حمایت از تولید داخلی است، اظهار داشت: البته از تولید کنندگان هم انتظار می‌رود تا محصولات باکیفیتی به بازار عرضه کنند.

 به گزارش تسنیم، اکبر ترکان عصر روز گذشته  با حضور در نشست تخصصی صنعت خودرو گفته بود: اگر قرار باشد به‌دنبال بازار بدون تعرفه در صنعت خودرو باشیم باید امکان رقابت را با محصولات سایر کشورها داشته باشیم؛ بدون تعارف بگویم آیا در فناوری الکترونیک و یا برق و یا صنایع دیگر امکان رقابت را با محصولات کشورهای دیگر داریم.

ترکان خطاب به حاضرین این نشست تخصصی با کنایه گفته است: بگذارید با خود روراست باشیم، ما به‌جز پخت آبگوشت بزباش و قورمه سبزی در هیچ تکنولوژی صنعتی نسبت به جهان برتری نداریم.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی