احداث پارک ملی مرزی بین خراسان‌شمالی و ترکمنستان/تائید ‌جابه‌جایی جاده ترانزیتی جنگل گلستان

احداث پارک ملی مرزی بین خراسان‌شمالی و ترکمنستان/تائید ‌جابه‌جایی جاده ترانزیتی جنگل گلستان

خبرگزاری تسنیم: معاون رئیس جمهور در بجنورد از احداث پارک ملی مرزی میان خراسان شمالی و کشور ترکمنستان خبر داد و گفت: طرح جابه‌جایی جاده ترانزیتی جنگل گلستان در این سازمان به تائید رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، معصومه ابتکار در نشست شورای اداری خراسان شمالی که بعد از ظهر امروز برگزار شد توجه به صنعت گردشگری را یکی از شاخصه‌های توسعه استان دانست و اظهار کرد: ایجاد این پارک مرزی مشترک بین استان خراسان شمالی ایران و ترکمنستان نقش موثری در گردشگری بین المللی، انجام فعالیت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی زیست محیطی و حفاظت مشترک از عرصه‌های زیستی دارد.

وی از تائید طرح جابه‌جایی جاده ترانزیتی جنگل گلستان در این سازمان خبر داد و افزود: طرح مزبور برای تبدیل به مصوبه نهایی و آغاز عملیات اجرایی به هیئت دولت ارائه شده و امید می‌رود با حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی و پیگیری‌های استاندار خراسان شمالی هرچه سریع تر اجرایی شود.

وی با بیان اینکه محیط زیست مقوله ای فرابخشی است تصریح کرد: محیط زیست در همه بخش‌ها از قبیل دولتی، خصوصی و زندگی تک تک اعضای مردم تاثیر دارد و موضوع کلان و گسترده ای است.

ابتکار گفت: مسئولان و شوراهای مختلفی که در استان‌های کشور وجود دارد باید در کاهش خطراتی که محیط زیست را تهدید می‌کند تلاشی جدی کنند چرا که در غیر این صورت این خطرات دامن انسان‌ها را نیز بیش از پیش می‌گیرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تاکید کرد: آلودگی‌های دنیا در محیط زیست به نحوی است که منجر به به وجود آمدن آسیب‌ها و بیماری‌های جدید شده است.

وی با اشاره به اینکه از سال 1970 میلادی تا به امروز در اثر فعالیت انسان‌ها 52 درصد گونه‌های چهارپا در دنیا متقرض شده است افزود: انقراض حیوانات‌ زنگ خطری برای انقراض انسان‌ها و اکوسیستم است که آینده بشریت را با مشکلات جدی روبه رو می‌کند.

ابتکار گفت: بر اساس گزارش‌های جهانی، کشورهای دنیا باید تا سال 2020 میلادی 17 درصد از عرصه‌های خود را حفظ کنند که آمار کشور ایران در حفاظت از عرصه‌ها تاکنون 11 درصد و استان خراسان شمالی 7.6 درصد است که باید توجه جدی به آن شود.

استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست با بیان اینکه در سال‌های گذشته شاهد سیل‌های مکرری در جنگل گلستان بوده ایم گفت: ساخت سد گلمندره که یک سد کنترلی محسوب می‌شود در دست اجرا است و با احداث این سد دیگر شاهد بروز سیل در جنگل گلستان نخواهیم بود.

سید علی اکبر پرویزی با اشاره به اقدامات حفاظتی محیط زیست و منابع طبیعی، تصریح کرد: اگر همراهی و همگامی مردم در حفاظت از عرصه‌های طبیعی و زیستی نباشد نمی‌توان در این زمینه به موفقیت رسید.

وی اظهار کرد: مذاکراتی با خانم ابتکار شده که براساس آن توجه ویژه به پارک ملی گلستان که 37 هزار هکتار از آن در استان خراسان شمالی قرار دارد در حوزه‌های تجهیزات اتفاء حریق و توجه به محیط بانان مطرح شده است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon