طرح مدیریت تعالی در ۲۰۳ مدرسه مازندران اجرا شد

طرح مدیریت تعالی در 203 مدرسه مازندران اجرا شد

خبرگزاری تسنیم: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر ارتقا کیفیت آموزشی و تربیتی در مدارس، گفت: طرح مدیریت تعالی در ۲۰۳ مدرسه مازندران اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، اسفندیار نظری امروز در همایش آموزشی توجیهی برنامه تعالی مدیریت مدرسه در باشگاه فرهنگیان ساری اظهار کرد: این همایش کارگاهی برای دانش افزایی مدیران بوده و قرار است تا در طرح تعال،ی کیفیت آموزشی تربیتی در مدارس افزایش یابد.

وی اصلاح و توسعه را از اساسی ترین اهداف آموزش و پرورش برشمرد و بیان کرد: تحقق اهداف آموزش و پرورش در آموزش و پرورش شکل می گیرد و بالندگی و افزایش شایستگی های فردی دانش آموزان در مدرسه انجام و دانش آموزان برای درک هویت خود و تحقق حیات طیبه در مدرسه  آموزش می بینند.

نظری با بیان اینکه در برنامه تعالی مدیریت مدرسه، امسال 203 مدرسه مازندران در این طرح قرار گرفته اند تصریح کرد: در 4 سال آینده همه مدارس مازندران در این طرح شرکت می کنند.

وی بر نقش تعیین کننده مدیران در اجرای این طرح تاکید کرد و افزود: تعالی سازمانی در مدیریت مدرسه بکارگیری مدیریت فرآیند محور و کیفیت بخشی به ساز و کار مدیریتی مدرسه است.

مولف کتاب برنامه طرح تعالی نیز در این کارگاه تصریح کرد: دو جلد کتاب طرح تعالی در اختیار معلمان و مدیران قرار داده شد و ترسیمی از وضعیت موجود و مورد انتظار را  در اجرای این طرح در مدارس ترسیم می کند.

حسین تورانی بیان کرد: در این طرح  تجزیه تحلیل وضع موجود را بررسی کرده و مدیریت مناسب را اجرا می کنیم.

وی افزود: در این طرح نوع راهکارها و روش های انتخابی برای مدیریت مدرسه با استفاده از مشاهده، مصاحبه، مستند سازی به مدیران آموزش داده می شود.

نورانی خاطرنشان کرد: اینکه با چه ابزارهایی در جهت افزایش کیفیت مدارس عمل کنیم آموزش داده می شود و با طرح مسیله و تبدیل جز به کل کردن، ابزارها ی مناسب به مدیران معرفی می شود.

تورانی گفت: به عنوان مثال  یکی از مشکلات در مدرسه پایین بودن شادی و نشاط در مدرسه است.مدیر با تعیین این هدف مشکل را ردیابی می کند و اولین قدم تعیین شاخصه های موثر در این مشکل است و با بارش فکری ،علل بررسی می شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon