مرکز تحقیقات منابع آب به زودی در استان مرکزی افتتاح می‌شود


مرکز تحقیقات منابع آب به زودی در استان مرکزی افتتاح می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون فناوری و پژوهشی دانشگاه اراک گفت: با تلاش‌های انجام شده مرکز تحقیقات منابع آب با همکاری آب منطقه‌ای به زودی در استان مرکزی افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علیرضا فضلعلی‌در نشست‌ اعضای هیئت‌علمی دانشگاه اراک با معاون‌علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه این دانشگاه حدود 43 سال قدمت دارد اظهار کرد: این دانشگاه با وجود قدمت و سابقه طولانی هنوز نتوانسته جایگاه واقعی خود را به دست آمورد و با مشکلات و چالش‌هایی مواجه است.

وی افزود: استان مرکزی از نظر صنعتی رتبه و جایگاه خوبی دارد ولی از نظر دانشگاهی دارای جایگاه مناسبی نیست و نتوانسته به رتبه خوبی دست پیدا کند.

معاون فناوری و پژوهشی دانشگاه اراک تصریح کرد: بیشتر فعالیت‌های انجام شده در دانشگاه با استفاده از توان دولتی و نیز استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی انجام می‌شود.

فضعلی‌با اشار به اینکه توان و انگیزه مدیریتی در دانشگاه از ظرفیت خوبی برخوردار است گفت: در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و دولت با جدیت مسیر پیشرفت در این دانشگاه در حال گذر است.

وی افزود: وجود زیرساخت‌های مناسب و ایجاد و گسترش رشته‌های متنوع در مقاطع مختلف و نیز استفاده از اساتید خوب و کارآمد و حمایت‌های مالی می‌تواند دانشگاه را به  جایگاه اصلی خود با در دست داشتن منابع مالی برساند.

معاون فناوری و پژوهشی دانشگاه اراک تصریح کرد: استان مرکزی از نظر صنایع به ویژه آلومینیوم بسیار غنی بوده که نبودن یک مرکز تحقیقات در این راستا سبب شده نتوانیم ارزش افزوده این فلز را داشته باشیم.

فضلعلی با اشاره به اینکه توان تولید محصول و تجاری‌سازی به طور همزمان در دانشگاه ممکن نیست گفت: افتتاح مرکز تحقیقات منابع آب با مشارکت آب منطقه‌ای به سبب اینکه استان یک قطب کشاورزی بوده لازم و ضروری است.

وی افزود: انجام تحقیقات مشترک با جهاد کشاورزی، ایجاد مرکز رشد در دانشگاه و امضای تفاهم‌نامه با سازمان نظام مهندسی معدن از دیگر فعالیت‌های انجام شده در دانشگاه اراک در آینده است که نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان است.

معاون فناوری و پژوهشی دانشگاه اراک تصریح کرد: تجهیزات آزمایشگاه مرکزی در حال حاضر در راستای سرویس دهی به صنایع مدرن و به روز نیست که سرویس‌دهی به صنایع استان نیاز به تجهیزات جدید و سرمایه‌گذاری دارد.

فضلعلی با اشاره به اینکه قوانین تدوین شده در کشور براساس کلیات انجام شده گفت: قوانین باید براساس وضعیت استان‌ها و کمبود امکانات تدوین شود و بومی ‌سازی قوانین مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon