نمایشگاه سراسری کتاب در فرهنگسرای شهر اراک گشایش یافت


نمایشگاه سراسری کتاب در فرهنگسرای شهر اراک گشایش یافت

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل فرهنگی ورزشی شهرداری اراک از گشایش نمایشگاه سراسری کتاب به مناسبت هفته‌کتاب و کتاب خوانی در کلان شهر اراک خبر داد.

حمید کربلایی‌حسنی در گفت‌و‌گو باخبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به هفته‌کتاب وکتاب خوانی اظهار کرد: به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی امسال سومین نمایشگاه کتاب در فرهنگسرای شهر اراک از 18 آبان تا 30 آبان برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال استقبال شهروندان از این نمایشگاه بسیار عالی بوده و در این نمایشگاه کتاب‌هایی با موضوعاتی از قبیل کتاب‌های مذهبی، علمی، تاریخی، کودک و کمک آموزشی در این نمایشگاه عرضه شده است.

مدیرعامل فرهنگی ورزشی شهرداری اراک با اشاره به بازدید از این نمایشگاه گفت: بازدید از نمایشگاه کتاب همه روزه از ساعت 8 صبح تا 14 و بعدازظهرها از 16 تا 21 پذیرای شهروندان هستند.

کربلایی‌حسنی تصریح کرد: برای شهروندانی که قصد خرید کتاب دارند کتاب‌های این نمایشگاه 20 درصد تخفیف داشته و خرید برای عموم آزاد است.

وی افزود: ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در سطح جامعه یک ضرورت است تحقق این امر مهم در جامعه نیازمند یک عزم همگانی است.

ترویج فرهنگ کتابخوانی نیازمند فرهنگسازی است

مدیرعامل فرهنگی ورزشی شهرداری اراک با اشاره به کتاب گفت: کتاب به عنوان گنجینه دانایی و حکمت بوده و انس با کتاب، کتابخانه انسان را از جهل و تاریکی نجات داده و به سوی روشنایی راهنمایی می‌کند.

کربلایی حسنی تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان شهروندان به عنوان یک ضرورت بوده و نقش خانواده‌ها، آموزش و پرورش و سازمان‌ها در ایجاد انگیزه و احساس نیاز به کتاب و کتاب‌خوانی و ایجاد رفتاری به نام مطالعه میان مخاطبان در جامعه بسیار موثر و مهم بوده است.

وی افزود: باید از زمان خود برای مطالعه به صورت بهینه استفاده کنیم و این کار تاثیر زیادی در ارتقاء سطح فرهنگی جامعه دارد.

مدیرعامل فرهنگی‌ورزشی شهرداری اراک بااشاره به ترویج فرهنگ مطالعه وکتاب‌خوانی در جامعه گفت: ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه آسیب‌های اجتماعی به ویژه در بین نسل جوان را کاهش می دهد.

کربلایی‌حسنی تصریح کرد: یکی‌از راه‌های ترویج فرهنگ کتابخوانی، مردمی کردن و تامین منابع و ایجاد انگیزه در یکایک افراد جامعه است.

وی افزود: راه های تبلیغ و ترویج فرهنگ‌کتاب‌خوانی در جامعه شامل ایجاد مرحله آگاهی، ایجاد مرحله انگیزه و علاقه به مطالعه، ارائه آموزش‌های لازم برای مطالعه انفرادی و گروهی، نگرش سنجی از وضعیت کتاب‌خوانی در بین اقشار مختلف جامعه در گروه‌های مختلف سنی، جنسی، تحصیلاتی است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon