تولید مقاله در علوم پزشکی اراک ۸۰ درصد رشد داشته است


تولید مقاله در علوم پزشکی اراک 80 درصد رشد داشته است

خبرگزاری تسنیم: معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دانشگاه علوم پزشکی در بین ۲۵ دانشگاه علوم پزشکی رتبه ۱۳ را به دست آورده و رشد مقالات در این دانشکده ۸۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمد رفیعی بعداز ظهر امروز در دیدار اعضای هیئت علمی علوم پزشکی اراک با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: بودجه 6 میلیارد ریالی بخش پژوهش این دانشگاه بسیار ناچیز است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اراک در راستای حرکت دولت تدبیر و امید یک تغییر استراتژی داده و تحقیقات را بر اساس نیازهای جامعه و آنچه سلامت جامعه به آن متکی است انجام می‌دهد.

معاون تحقیقات و فناوری علوم پزشکی اراک تصریح کرد: سه موضوع مهم که دانشگاه علوم پزشکی اراک بر روی انها تحقیقات خود را آغاز کرده بحث سوء مصرف مواد مخدر، قلب و عروق و آلایندگی هوا است، قرار بود مرکز تحقیقات آلایندگی هوا در اراک افتتاح شود به شرط اینکه دانشگاه سرمایه‌گذاری اولیه خود را در این باره انجام داده و وزارت بهداشت نیز به همان اندازه سرمایه‌گذاری کند.

رفیعی با اشاره مقالات تهیه شده در این دانشگاه گفت: در 6 ماهه امسال 204 مقاله در دانشگاه علوم پزشکی به اتمام رسیده که 50 درصد از آنها در مجلات ISI به چاپ رسیده است، دانشگاه علوم پزشکی اراک ظرفیت برای تاسیس شرکت‌های دانش‎بنیان را دارد.

وی افزود: تاسیس 8 شرکت دانش بنیان علوم پزشکی برای ساخت کیت‎های پزشکی و آزمایشگاهی، پروتئین‌های نو ترکیب بسیار بسیار مهم بوده زیرا ارزآوری بسیاری برای کشور به همراه دارند اما در زمینه منابع مالی محدودیت داریم.

معاون تحقیقات و فناوری علوم پزشکی اراک تصریح کرد: در 6 ماهه امسال 143 طرح مصوب تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی اراک تعریف شده که به بهره‌برداری می‎رسند، این دانشگاه ظرفیت مچ شدن با ستاد زیست فناوری را نیز دارد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon