شهرک علمی و فناوری در کشور تشکیل شود


شهرک علمی و فناوری در کشور تشکیل شود

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله دری نجف آبادی در دیدار معاون رئیس جمهور خواستار ایجاد یک شهرک علمی و فناوری برای ارتباط بیشتر به صورت شبکه‌ای و شامل چند شهر، شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی عصر امروز در دیدار با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان اظهار کرد: باید به ظرفیت‌ها جهت دهیم، گره‌های علمی را بشکافیم و برای ساخت داروهایی که در حال حاضر ایران قادر به ساخت آن نیست تلاش کنیم.

وی افزود: برای استان باید برنامه ریزی باتوجه به ظرفیت خوب آن انجام گیرد جریانهای RNDرا فعال کنید.

نماینده ولی فقیه تصریح کرد: باتوجه به اینکه پتروشیمی و پالایشگاه استان مرکزی در زمان نظام جمهوری اسلامی تأسیس شده باید به آنها توجه ویژه شود. زیرا پالایشگاه ازطرح‌های توسعه است که برای دولت بسیار مثمر ثمر است.

امام جمعه اراک تصریح کرد: پالایشگاه اراک با توجه به سابقه و کیفیت خوبش باید الگو قرار بگیردو بقیه نسبت به استاندارد آنن عمل کنند و باعث تغییر سرنوشت کشور شوند.

آیت الله دری  نجف آبادی با اشاره به توان بالای بعضی بخش‌های در استان گفت: واحدهای ماشین سازی و دانشگاه‌ها و واحدهای آذر آب و هپکو ازبخش‌هایی است که می‌توان در زمینه آن‌ها کارهای بزرگی صورت گیرد.

وی افزود: یک شهرک علمی و فناوری برای ارتباط بیشتر به صورت شبکه ای که شامل چند شهر می شود ایجاد شود که خود می تواند شامل شهرهای مختلف چون اراک و دیگر شهرهای کشور باشد که بدین صورت ضمن تبادل اندیشه و تجارب علمی زمینه شکوفایی علم در کشور فراهم می شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بااشاره به تجارب دیگر کشورها در ایجاد بسترهای عملی علم گفت: در کشورهای خارجی نظام آموزشی تنها به ذهن و تئوریک بسنده نمی‌کنند و علم را به کار عملی و فناوری تبدیل می‌کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: در کشور نیز باید زمینه های ایجاد بسترهای عملیاتی شدن دانش و تبدیل علم به عمل از سوی دستگاه ها و نهادهای متولی آن فراهم آید.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon