روند اجرای کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها مطلوب نیست

روند اجرای کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها مطلوب نیست

خبرگزاری تسنیم: مدیر امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌های کشور همه ساله نسبت به قبل روند بهتری را دارد ولی هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است.

حجت الاسلام اسماعیل پوررضا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، با اشاره به اینکه روند کمی کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها کند است، اظهار کرد: باید در این زمینه شتاب در چهارچوب‌های علمی جهت توسعه کمی و کیفی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مقوله دولت‌ها و دانشگاه‌ها از هم جداست، ابراز کرد: احساس می‌کنم تفاوت خاصی در نگاه دانشجویان در مورد تغییر در ایجاد فضای باز دانشجویی صورت نگرفته است.

مدیر امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور گفت: کسانی که در دانشگاه ها مشغول فعالیت هستند باید این زمینه را به وجود بیاورند که دانشجو به راحتی بتواند نظرات و اعتقادات خود را بیان و فضای دوسویه و گفتمان برای دانشجویان و مسئولان فراهم شود.

پور رضا با بیان اینکه عدم وجود فضای باز برای دانشجویان یک مشکل فرهنگی است نه سیاسی، عنوان کرد: یک از وظایف اصلی دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ایجاد فضای باز برای دانشجویان است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری کرسی های آزاد اندیشی از جمله مهم ترین فعالیتی است که نهاد رهبری دنبال می کند، گفت: رویکرد دانشجویان و قدرت تحلیل آنها نسب به قبل خیلی بهتر است.

وی افزود: اگر قرارگاه فکری و علمی درستی برای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تشکیل نشود سبب می‌شود آن‌هایی که حسادت دارند با این فرهنگ و اقدام بزرگ مقابله می‌کنند.

پور رضا با تاکید بر تبیین هرچه بهتر مقوله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، ابراز کرد: مقوله امر به معروف و نهی از منکر اگر در جامعه درست تبیین شود یکی از مزایای بزرگ اسلام و امت اسلام است که اگر درست تبیین شود اندیشمندان و فیلسوفان جهان غرب بهت زده می‌شوند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon