۹۸ درصد مساجد بروجرد در بافت فرسوده قرار دارد

98 درصد مساجد بروجرد در بافت فرسوده قرار دارد

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه بروجرد گفت: ۹۸ درصد مساجد بروجرد در بافت فرسوده هستند که تعداد مساجد در بروجرد ۷۸ مسجد است که مساجد این شهرستان قدیمی‌ترین مساجد کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد، حجت السلام و المسلمین حسن ترابی عصر امروز در شورای فرهنگ عمومی بروجرد اظهار کرد: هنوز به طور کامل از ظرفیت مساجد استفاده نشده است.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی به برکت مساجد و اهالی مساجد به رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی میسر شده است و در طول 35 سال که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذارد نقش مساجد بسیار در تربیت شدگان به ویژه جوانان ممتاز بوده است.

ترابی با اشاره به اینکه وجود مساجد انقلاب اسلامی را در برابر تهدیدهای دشمن حفظ کرده است تصریح کرد: اگر بنا باشد انقلاب اسلامی به مسیر نورانی خود ادامه دهد و موانع را بر سر راه بردارد باید در راستای تربیت یافتگان اهتمام بیشتری انجام دهد.

وی عنوان کرد: با وجود تمام کارشکی های دشمنان انقلاب اسلامی راه نورانی خود را با توکل به خداوند متعال ادامه داده است  و این مهم در راستای ترویج برنامه های فرهنگی دینی مساجد است.

امام جمعه بروجرد گفت: بحث سخت افزاری مساجد بسیار مهم است  زیرا مسجد سازی یک فضیلت بسیار مهم است .

ترابی با اشاره به اینکه دولت و آحاد جامعه باید در راستای مسجد سازی اهتمام جدی داشته باشند، خاطرنشان کرد: یک از وظایف مهم نافی دولت بسترسازی برای ساخت مساجد است  زیرا مساجد سبب اقامه نماز برای آحاد جامعه می شود.

وی بیان کرد: 98 درصد مساجد بروجرد در بافت فرسوده هستند که تعداد مساجد در شهربروجرد 78 مسجد است که مساجد این شهرستان قدیمی ترین مساجد کشور هستند که در طول 35 سال تنها یک درصد مسجد سازی در بروجرد انجام شده است که مطلوب نیست.

امام جمعه عنوان کرد: دولت های برخاسته از مردم در راستای مسجد سازی  تاکنون اهتمام جدی نداشتند و باید دولت به این مهم توجه کنند.

حجت السلام با اشاره به زلزله سال 85 در بروجرد اشاره کرد و اظهار کرد: دولت  دهم در بحث تسهیلات و کمک رسانی به مردم خدمات شایانی را در زلزله سال 85 در بروجرد و دورود ارائه کرده است و امکانات موجود شامل مقام سازی، خانه روستایی، انبار علوفه، بازسازی مدارس خیلی خوب عمل کرده است اما تسهیلات مساجد آسیب دیده داده نشده است.

وی بیان کرد: مسجد امام بروجرد بزرگترین مسجد غرب کشور است  که 238 سال پیش ساخته شده است که خطبه نماز جمعه در این مسجد برگزار می شود و مسجد جامع بروجرد که در زلزله سال 85 آسیب جدی دیده است پیش از هزار سال قدمت تاریخی دارد که در بحث عمرانی مساجد دولت های جمهوری اسلامی اقدام جدی نداشتند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon