بیش از ۹۳۰ نمایشگاه کتاب در سطح مدارس همدان برپا می‌شود‌


بیش از 930 نمایشگاه کتاب در سطح مدارس همدان برپا می‌شود‌

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل ‌فرهنگ و ارشاد ‌همدان گفت: ۱۴ ویژه برنامه توسط اداره‌کل ‌ارشاد پیش‌بینی شده که در این برنامه ۹۳۰ نمایشگاه کتاب در سطح مدارس به منظور جذب دانش آموزان به کتاب و مطالعه کتاب‌های مختلف برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، فاضل عبادی عصر امروز در جلسه ستاد استانی هفته کتاب اظهار کرد: بیست و دومین دوره هفته کتاب با هدف رشد و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و ارتقاء فرهنگ مطالعه مفید جامعه24 آبان ماه آغاز می‌شود و 30 آبان به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه تقارن این هفته با ایام محرم را به فال نیک گرفته و راهبرد اصلی همه برنامه‌ها در مورد ماه محرم در نظر گرفته‌شده است، تصریح کرد: برنامه‌های این مناسبت در 9 محور اساسی در نظر گرفته شده و در سال 93 به گونه‌ای تنظیم شده که در راستای 9محور اصلی برگزار شوند.

وی هدف از برگزاری برنامه‌های تدوین شده در هفته کتاب را تعامل و هم‌افزایی بین دستگاه‌های مجری و مردم با فرهنگ مطالعه کتاب دانست.

مدیرکل ارشاد اسلامی با اشاره با برنامه‌های این اداره تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب در ادارات، دانشگاه‌ها و مراکز نظامی و همچنیین تجلیل از پیشکسوتان و خادمان عرصه کتاب در همدان از جمله برنامه‌های قابل اجرا در همدان است.

وی از برگزاری جلسات آسیب‌شناسی هنرهای تجسمی در سطح استان خبر داد و گفت: محوریت همه این برنامه‌ها، ماه محرم و فرهنگ عاشورایی تدوین شده است.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد همدان بیان کرد: در حوزه کتاب در مقابل سایر رسانه‌ها بسیار غفلت شده و رسانه‌های نوین جایگاه کتاب را بسیار کم‌رنگ کرده‌اند و این امر نیاز به توجه بیشتری دارد.

مجید فروتن با اشاره به اهمیت کتاب، هفته کتاب را یک الگوی نمادین دانست و گفت: حوزه کتاب و مطالعه کتاب نیاز به یک اطلاع‌رسانی جامع و تبلیغات گسترده دارد که این هفته فرصت بسیار خوبی برای امر نوین‌سازی کتاب در سطح استان است.

وی نامگذاری روز 24 آبان را به نام "کتاب، مسجد و محرم" نامگذاری کرد و افزود: روز یکشنبه 25 آبان روز "کتاب، آگاهی و سبک زندگی اسلامی" در نظر گرفته شده‌است.

فروتن با اشاره به روز شمار هفته کتاب عنوان کرد: 26آبان روز "کتاب فرهنگ و صنعت" نام گرفته و در روز سه شنبه 27 آبان ماه با توجه به برنامه هفته کتاب در مدارس روز "کتاب مدرسه، دانشگاه و حوزه" را پیش رو داریم.

وی تصریح کرد: روزهای پایانی هفته نیز با نام "پدید آورندگان ،خادمان و پیشکسوتان" را در کنار "کتاب روستاییان و عشایر"  و "کتاب شهروند" در دستور کار قرار دارد.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد همدان روز شنبه 29آبان را روز "کتاب رسانه و فناوری های نوین" اعلام کرد و از اصحاب رسانه خواست تا برنامه‌های خود را در این روز به این اداره اعلام کنند.

 انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon