بازارچه‌های مرزی کوهک سراوان باید فعال شوند

بازارچه‌های مرزی کوهک سراوان باید فعال شوند

خبرگزاری تسنیم: فرماندار سراوان گفت: به منظور رونق اقتصادی مردم مرزنشین باید بازارچه‌های مرزی کوهک فعال شوند و این از مهم‌ترین اولویت‌های منطقه است که توسط مسئولان مربوطه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سراوان، درویش نارویی در مراسم تودیع و معارفه بخشدار بم‌پشت از توابع شهرستان سراوان، اظهار کرد: منطقه بم‌پشت با 30 هزار نفر جمعیت و 7 هزار کیلومتر مربع وسعت حدود نیمی از وسعت شهرستان سراوان است.

وی گفت: بیش از نیمی از مرز ما در منطقه بم‌پشت واقع است و مردمانی اهل تعامل و دلسوز نظام دارد.

فرماندار سراوان به اولویت‌های مهم قابل پیگیری در این بخش اشاره کرد و افزود: از مهم‌ترین اولویت‌ها می‌توان به آموزش، ارتباطات (راه و زیرساخت‌ها) که 80 درصد اعتبارات حوزه به بم‌پشت اختصاص داده شده است، امنیت (کارکردهای مرز باید اقتصادی شوند تا بر مشکلات امنیتی فایق آییم )و فعال کردن بازارچه‌های مرزی کوهک و غیره نام برد.

رئیس حوزه علمیه بخش بم‌پشت نیز در این مراسم گفت: ما در این منطقه مشکلات فرهنگی و اقتصادی داریم که با توجه به تلاش‌های دلسوزانه بخشدار سابق هنوز به طور کامل رفع نشده‌اند.

مولوی عبدالصمد بلوچ‌زهی خطاب به کریم‌زایی بخشدار جدید افزود: ما مردمی خوب و لایق خدمت داریم که نیاز به راهنمایی و ارشاد هم دارند و مطمئن باشید زبان تشکر دارند.

وی بیان کرد: چه مدت زندگی کردن مهم نیست بلکه چگونه زندگی کردن مهم است.

بهرامی بخشدار سابق بم‌پشت هم گفت: از تمامی مسئولان و مردم تشکر می‌شود اگر تعامل و همکاری مردم نبود خدماتی نیز انجام نمی‌شد.

وی گفت: بزرگترین افتخارم حفظ وحدت بین آحاد مردم و همچنین بین مردم و مسئولان بوده است.

بخشدار سابق بم‌پشت از مولانا محمد یوسف که به‌ حق محوریت ایجاد وحدت را در این منطقه داشته است، تقدیر کرد.

بهرامی به مولفه‌های مهمی که باید مسئولان به آن مقید باشند اشاره کرد و افزود: پاسخگویی به مردم با جان و دل به مشکلات آنان گوش دادن و در حد امکان درصدد رفع آنها برآمده در غیر این صورت به شهرستان و مرکز انتقال دهند، شریک کردن نیروهای فعال و بومی، شفاف سازی، پایبندی به قانون یعنی حفظ حقوق مردم و شهروندان، عدالت محوری، با برنامه بودن و اثربخشی از جمله این مولفه‌هاست.

بخشدار جدید بم‌پشت سراوان هم در این مراسم گفت: باید از ظرفیت‌های بومی منطقه در راستای خدمت و توسعه منطقه نهایت بهره را داشته باشیم.

تیمور کریم‌زایی افزود: نگاه امنیتی به مرز قطعا آسیب‌زا است به مرز باید با نگاه ملی و برنامه‌ریزی شده بنگریم.

وی بیان کرد: اگر نیازهای اولیه مردم در منطقه برطرف شوند آرامش و رفاه برای مرزنشینان را در پی خواهد داشت.

بخشدار جدید بم‌پشت سراوان عنوان کرد: مناطق مرزی به عنوان ویترین نظام و کشور نیازمند توجه ویژه هستند.

کریم‌‌زایی گفت: ایجاد نمایشگاه‌های منطقه‌ای و بازارچه‌های مرزی، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و حفظ وحدت و شناسایی استعدادها و غیره از اولویت‌های کاری بخشدار جدید خواهد بود.

در پایان این مراسم از زحمات بهرامی بخشدار سابق بم‌پشت تقدیر و تیمور کریم‌زایی به عنوان بخشدار جدید معرفی شد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon