بروز تاثیر کاهش قیمت نفت در بودجه با تاخیر ۱۰۰ روزه/بودجه ۹۴ منصفانه تنظیم شد

بروز تاثیر کاهش قیمت نفت در بودجه با تاخیر 100 روزه/بودجه 94 منصفانه تنظیم شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه بنا بر اطلاع ما برخی موارد در بودجه سال ۹۴ مغفول واقع شده است گفت: تغییر نرخ فروش نفت تاثیری در کسری بودجه سال جاری نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، یحیی آل اسحاق در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: دولت قرار است در تاریخ مقرر بودجه سال 94 را به مجلس ارائه کند که این بودجه بسیار خوب تدوین شده و شاخص‌های هزینه و درآمد مقبول هستند. 

وی با تاکید بر اینکه نگاه دولت نسبت به بودجه 94 منصفانه بوده است، گفت: امید است بودجه نقش کلیدی خود را ایفا کند. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق یادآور شد: ساختار بودجه کشور چندین دهه است که به شکل فعلی گرفتار است و اینگونه بودجه‌ریزی همین خروجی فعلی را دارد. درآمد بودجه عمدتا مربوط به درآمد نفت است و شکل و شمایل خاصی را ندارد. 

او یادآور شد: وابستگی به نفت و بزرگ شدن دولت آنچنان مطلوب نیست. 

آل اسحاق ادامه داد: به گفته نوبخت معاون برنامه‌ریزی ریاست جمهوری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سازمانی چابک و با ساختاری مناسب همسو با واقعیت‌های کشور خواهد بود. 

وی با تاکید بر اینکه برخی موارد در بودجه سال 94 مغفول مانده‌اند گفت: بدهی‌های دولت همچنان در حال افزایش است و در بودجه سال آینده سرفصلی برای این بدهی‌ها که پرداخت آن تاثیر بسزایی بر جامعه و زندگی افراد دارد مشخص نشده است.

وی بیان کرد: بودجه اختصاص یافته برای مسائل عمرانی رقم بسیار بالایی نیست که در نهایت حجم قابل توجهی از آن اجرا و عملیاتی نخواهد شد. 

آل اسحاق با تاکید بر اینکه اگر به دنبال اجرای اصل 44 هستیم خاطرنشان کرد: دولت باید به سمت خرید خدمت رود و در کنار آن باید به سمت ایجاد امور زیربنایی حرکت کند و نباید دولت رقیب بخش خصوصی باشد. 

او با تاکید بر اینکه اثر درآمدی نفت 100 روز بعد در بودجه تاثیرگذار خواهد بود، بیان کرد: تغییر نرخ نفت در کسری بودجه سال جاری تاثیرگذار نخواهد بود. 

رئیس اتاق بازرگانی تهران در ادامه صحبت‌های خود گفت: امید است نتیجه مذاکرات و زحمات افراد برای جامعه خوشحال کننده باشد. 

او با تاکید بر اینکه رتبه کسب و کار کشور در سطح جهانی 20 رتبه بهتر شده است گفت: رتبه کسب و کار کشور از 152 به رتبه 132 رسیده است. 

وی در رابطه با موافقتنامه اخیر اتاق بازرگانی تهران با سازمان ثبت شرکت‌ها نیز گفت: مقرر شده فردی از ثبت شرکتها در اتاق و فردی از اتاق بازرگانی تهران در ثبت شرکت‌ها مستقر شود تا روند ثبت شرکتها تسهیل یابد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق در رابطه با سفر اخیر خود به گرجستان بیان کرد: گرجستان موقعیت خوبی برا ی همکاری با ایران دارد و این کشور سیاست‌های خود را با اروپا در حال یکسان‌سازی و همسان‌سازی است که از این موارد می‌توان به تعرفه ورودی و خروجی کالا بین این کشور و اروپا اشاره کرد.

وی با بیان اینکه گرجستان همچنان ارتباط خود را با روسیه حفظ کرده است، تاکید کرد: بروکراسی اداری این کشور بسیار کم شده که در کمتر از 2 ساعت مسائل گمرکی در این کشور حل خواهد شد و در کنار آن باید به ثبت شرکت در کمتر از یک ساعت اشاره کرد. 

آل اسحاق با بیان اینکه حجم مبادلات ایران و گرجستان در حدود 170 میلیون دلار است گفت: حجم مبادلات ایران با گرجستان می‌تواند در حدود 3 تا 4 میلیارد دلار باشد و در حال حاضر 2 هزار شرکت ایرانی در این کشور به ثبت رسیده‌اند که امکان فعالیت در زمینه کشاورزی برای آنها بسیار فراهم است. 

او از واگذاری 100 شرکت قدیمی در این کشور با قیمت تنها یک دلار خبر داد و گفت: این شرکت‌ها با این شرط که ظرف دو سال ظرفیت سرمایه‌گذاری آنها 6 برابر شود با قیمت یک دلار واگذار خواهند شد. 

آل اسحاق در پایان صحبت‌های خود گفت: مشکل ویزا برای ورود به این کشور وجود دارد و این کشور لغو روادید با ایران را حذف کرده است. که سیاست‌های ویزایی خود را به سمت اروپا برده اما در حال حاضر در راستای تسهیل در ارائه ویزا به ایرانیان مذاکراتی صورت گرفته است. 

وی گفت: سالیانه حدود 100 هزار نفر از ایران به این کشور تردد می‌کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه