ابتکار:محیط زیست مرجع تشخیص آلایندگی بنزین است نه مجلس

ابتکار:محیط زیست مرجع تشخیص آلایندگی بنزین است نه مجلس

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان محیط زیست با طرح این ادعا که روزهای پاک و سالم امسال در مقایسه با سالهای گذشته بسیار افزایش داشته است، در واکنش به گزارش مجلس مبنی بر رد آلایندگی بنزین پتروشیمی‌ها گفت: سازمان محیط زیست تنها مرجع تشخیص آلایندگی بنزین است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، معصومه ابتکار با بیان اینکه در هفت ماه سال 93 کیفیت هوا در کلان شهرها در مقایسه با سالهای 91 و93 بسیار بهتر شده است گفت: 35  میلیون شهروند منتظر هوای بهتر هستند که اکنون با توجه به بهبودی که در آلودگی هوا حاصل شده وسبب کاهش بنزین وگوگرد در هوا شده به تحقق این امر امیدوار شده اند.

وی با بیان  اینکه این به معنای آن نیست که مشکل آلودگی هوا و شرایط ناسالم هوا در تهران کاملا برطرف شده است افزود: ممکن است شرایط ناسالم را بدلیل ایستایی هوا داشته باشیم اماتاکید می کنیم که کیفیت هوا روبه بهبود است .

رئیس سازمان محیط زیست کشور اصلاح الگوی  حمل ونقل را  برای بالابردن کیفیت هوا ضروری دانست وتصریح کرد: تا زمانی که هر شهروند بخواهد از یک خودرو تک سرنشین در خیابان ها استفاده کند مشکلات آلودگی هوا ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، معاون نظارت و پایش آلودگی هوای اداره کل محیط زیست تهران دیروز گفته بود: از ابتدای سال تاکنون تنها 12 روز پاک داشته‌ایم.

رئیس سازمان محیط زیست کشور همچنین با اشاره به بیانیه تعدادی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس مبنی بر رد نظر سازمان محیط زیست و وزارت نفت در مورد آلودگی بنزین های تولید شده در مجتمع های پتروشیمی خاطر نشان کرد: دستگاه های دولتی  تابع قانونند و بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی تنها مرجع تشخیص آلودگی هوا وآلاینده بودن سوخت سازمان محیط زیست است و در صورت اعلام نظر در مورد آلاینده ها در محیط زیست وکیفیت وضعیت هوا ، این نظرات مبتنی براندازه گیری و شواهد علمی است و نظر سازمان بر اساس قانون تعیین کننده است.

ابتکار با بیان اینکه استفاده از لفظ ادعا در ارتباط با دستگاهی که تنها  مرجع قانونی در موضوعات محیط زیست است صحیح نیست اضافه کرد: ما گزارش آماری کیفیت هوا را که بصورت دقیق اندازه گیری کرده به مجلس ومراجع مرتبط ارسال کرده ایم.

وی همچنین از افزایش نیم متری سطح آب دریاچه ارومیه وادامه ریزش آب رودخانه زرینه رود وسیمینه رود به این دریاچه با مشارکت مشاوران بین المللی خبر داد وافزود:برای این منظور در مرحله اول 750 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

رئیس سازمان محیط زیست کشور با اشاره به تدوین برنامه ملی مقابله با گرد و غبار و قرارگرفتن آن در دستور کار دولت گفت: در گذشته تفاهم نامه هایی برای مقابله با گرد و غبار با کشورهای همسایه غرب کشور داشتیم که متاسفانه به سبب وضعیت سیاسی منطقه و وجود گروهک داعش بویژه در عراق اجرای تفاهم نامه به تعویق افتاد.

ابتکار درباره حفظ گونه های ارزشمند جانوری بویژه یوز پلنگ ایرانی هم گفت: منطقه میاندشت جاجرم بعنوان خاستگاه طبیعی برای حفظ وتکثیر این گونه ارزشمند مورد توجه سازمان محیط زیست ونهادهای بین المللی است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه