سازه‌های روستایی استان خراسان جنوبی در مقابل زلزله مقاوم می‌شود

سازه‌های روستایی استان خراسان جنوبی در مقابل زلزله مقاوم می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: از آن جا که خراسان جنوبی استانی زلزله‌خیز است و ۱۰ سال یک زلزله بالای ۵ ریشتر در این استان به وقوع می‌پیوند باید به ساخت و سازهای روستایی توجه بیشتری شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، همایون نخعی‌نژاد شامگاه دوشنبه در نشست مشترک هیئت رئیسه شورای مرکزی نظام مهندسی جمهوری اسلامی ایران با هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان جنوبی، اظهار کرد: مشکل خاصی در مبحث ساخت و ساز در خراسان جنوبی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه باید نگاه به مجموعه خراسان جنوبی یک نگاه ویژه باشد، افزود: دولت باید نگاه جامع و ویژه‌ای به استان‌های محروم کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: بنیاد مسکن متولی مبحث ساخت و ساز روستایی است که در این راستا حضور جامعه مهندسی در روستاها نیاز است.

نخعی‌نژاد افزود: از آن جا که خراسان جنوبی استانی زلزله‌خیز است و 10 سال یک زلزله بالای 5 ریشتر در این استان به وقوع می‌پیوند باید به ساخت و سازهای روستایی توجه بیشتری شود.

وی بیان کرد: باید سفر ریاست جمهوری به استان پیگیری شود تا ایشان از نزدیک با مشکلات استان آشنا و سبب توفیقاتی برای خراسان جنوبی شود.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon