۲۵میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی بوشهر مصوب شده است


25میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی بوشهر مصوب شده است

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: برای تکمیل و اجرای طرح‌های آبرسانی در شهرستان بوشهر ۲۵ میلیارد ریال مصوب شده که تاکنون ۷.۷ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

کیقباد یاکیده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا بیان اینکه آب خط کوثر از امروز به مدت 72 ساعت قطع شده اظهار کرد: برای نصب اتصالات جدید به خط آبرسانی کوثر جهت آبرسانی به شهرستان گچساران آب خط آبرسانی کوثر از امروز قطع شده است.

وی با بیان اینکه عمده آب شرب استان بوشهر از خط آبرسانی کوثر تامین می‌شود تصریح کرد: این خط که طولانی‌ترین خط  آبرسانی کشور است آب مصرفی 5 استان کشور تامین می‌کند.

مدیرعامل آبفای استان بوشهر با بیان اینکه همزمان با نصب اتصالات جدید، خط آبرسانی کوثر در استان بوشهر تعمیر می‌شود گفت: 18 نقطه بحرانی این خط که نیاز به ترمیم دارد همزمان با قطعی خط آبرسانی کوثر، بازسازی و نوسازی می‌شود.

یاکیده با بیان اینکه 8 شهرستان استان بوشهر از خط آبرسانی کوثر بهره‌مند هستند گفت: تنها دو شهرستان دشتستان و جم از خط آبرسانی کوثر بهره‌مند نیستند و در واقع در قطعی خط آّبرسانی، آب مصرفی این دو شهرستان قطع نیست.

وی با تاکید بر مصرف بهینه آب افزود: مشترکان لازم است آب مصرفی خود را با صرفه جویی از طریق منبع‌های ذخیره آب  تامین کنند تا در موعد مقرر آب خط ابرسانی کوثر وصل شود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان بوشهر طرح‌های مختلف آبرسانی در شهربوشهر در حال اجرا است بیان کرد: امسال طرح‌ آبرسانی به مسکن مهر شهر بوشهر تکمیل می‌شود و 348 واحد مسکونی این شهرک از شبکه آبرسانی و آب آشامیدن و بهداشتی بهره مند می‌شوند.

وی با اشاره به اجرای مخزن ذخیره آب بوشهر گفت: 70 هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب در شهر بوشهر وجود دارد و با افزوده شدن مخزن 20 هزار متر مکعبی مشکل آبرسانی در شهر بوشهر در زمان بحرانی و قطعی آب به حداقل می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اینکه مخزن 20 هزار مترمکعبی بوشهر دارای پیشرفت 90 درصدی است تصریح کرد: برای ساخت این مخزن 50 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است و تا دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

یاکیده از نوسازی شبکه آبرسانی خبرداد و خاطرنشان کرد: امسال 12 کیلومتر شبکه آبرسانی بوشهر نوسازی می‌شود و برای این طرح  14 میلیارد ریال مصوب شده است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon