بخاری‌های غیراستاندارد از مدارس همدان جمع‌آوری شد


بخاری‌های غیراستاندارد از مدارس همدان جمع‌آوری شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان با بیان اینکه بخاری غیراستاندارد در کلاس‌های درس استفاده نمی‌شود، گفت: اعتبارات ملی استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس براساس ضریب محرومیت و شاخص دانش‌آموزی به هر شهرستانی اختصاص می‌یابد.

فرزاد تیموری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، با اشاره به فرسودگی مدارس در برخی مناطق آموزشی استان همدان اظهار کرد: از رویکردهای اصلی سازمان نوسازی مدارس و دولت این است که پروژه‌های نیمه تمام تکمیل شود و در این راستا امسال از سه محل استانی، تخریب و بازسازی به صورت ملی اعتباراتی پیش‌بینی شده است که امیدواریم تا دهه فجر اکثر پروژه‌های نیمه تمام به اتمام برسد.

وی افزود: با توجه به فرسودگی برخی از مدارس و فضاهای آموزشی دانش‎آموزی لازم است خیران مدرسه‌ساز در عرصه حمایت از تعمیر، بازسازی و مرمت این مدارس نیز اقدام کنند چرا که خیران مدرسه‌ساز با کمک خیرخواهانه خود زمینه رشد و توسعه همه جانبه کشور را فراهم می‌کنند.

مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان با اشاره به ساماندهی سیستم گرمایشی مدارس تصریح کرد: امسال 100 میلیارد ریال اعتبار ملی به منظور استاندارسازی سیستم گرمایشی مدارس سطح استان همدان اختصاص یافته است.

وی افزود: از این میزان اعتبار پیش‎بینی شده 28 میلیارد ریال برای خرید انشعابات و 8 میلیارد ریال نیز برای ساماندهی سیستم گرمایشی مدارس هزینه می‌شود که به جذب حداکثری این اعتبار ملی برای استان همدان هستیم.

تیموری گفت: با توجه به شرایط اقلیمی استان همدان، استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس این استان در اولویت قرار دارد که اعتبارات تخصیصی در این زمینه با دو شاخص دانش‌آموزی و ضریب محرومیت هر شهرستان با هماهنگی آموزش و پرورش استان توزیع می‌شود.

وی افزود: امسال با توجه به ضریب محرومیت شهرستان کبودراهنگ اعتباری حدود 8 میلیارد ریال برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس این شهرستان اختصاص یافت که براساس اولویت‎بندی مدارس از این ظرفیت بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان بیان کرد: همچنین سهم اعتبارات شهرستان اسدآباد با احتیاب ضریب محرومیت و دانش‌آموزان در حال تحصیل در استانداردسازی سیستم گرمایشی، بیش از مبلغ 5 میلیارد ریال است که اعتبارات به منظور استاندارسازی 81 کلاس درس در سطح شهرستان هزینه می‌‌شود.

وی با تأکید بر اینکه امسال در مدارس همدان بخاری غیر استاندارد استفاده نمی‌شود، عنوان کرد: براساس فراخوانی که به شهرستان‌های استان همدان اعلام شد میزان هر شهرستان نسبت به تهیه بخاری‌های برقی تابشی و بخاری نفتی کاربراتوردار استاندارد اعلام شد که مطابق با آن وسایل گرمایشی در اختیار ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها قرار گرفت.

تیموری تصریح کرد: براساس قانون نصب بخاری گازی در مدارس ممنوع است اما به سبب کمبود اعتبارات و هزینه‌بر بودن استقرار سیستم پکیج در مدارس نصب بخاری نفتی کاربراتوری در دستور کار است.

وی اظهار کرد: سال گذشته 147 مدرسه با 949 کلاس درس و 287 فضای جانبی با بیش از 46 میلیارد ریال اعتبار ملی به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شدند و تمام بخاری‌های نفتی جمع‌آوری شد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon