قطعاً باید مصوبه مجمع تشخیص مصلحت بازنگری شود/دغدغه‌ها برای بانک مرکزی پابرجاست

قطعاً باید مصوبه مجمع تشخیص مصلحت بازنگری شود/دغدغه‌ها برای بانک مرکزی پابرجاست

خبرگزاری تسنیم:عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید براینکه قطعاً باید در مصوبه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نحوه انتخاب رئیس کل بانک مرکزی بازنگری صورت گیرد، گفت: این مصوبه دغدغه های مقام معظم رهبری و مجلس را رفع نمی کند.

موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور در غرفه خبرگزاری تسنیم در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در ارتباط با مصوبه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نحوه انتخاب رئیس کل بانک مرکزی، اظهار داشت: در خیلی از کشورهای پیشرفته اروپایی و همجوار ایران بانک مرکزی مستقل است و استقلال این بانک باعث می شود دخل و تصرف ها کمتر شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی ادامه داد: دغدغه ای که مقام معظم رهبری داشتند و بعضاً در مجلس نیز روی آن بحث شده این است که رئیس کل بانک مرکزی اگر مستقل نباشد و تحت فشار وزیر اقتصاد یا رئیس جمهور باشد ممکن است دستوراتی برای تزریق نقدینگی در بخش های خاصی را دریافت کند که همین مسائل مشکلات تورمی و مالی و ... را برای کشور به همراه خواهد داشت.

وی همچنین تصریح کرد: بانک مرکزی واقعا می تواند در صورت استقلال مشکلاتی که در مباحث پولی و مالی است را حل کند ولی با این مصوبه اگر به حرف و دستورات وزیر گوش ندهد وزیر براحتی وی را عزل خواهد کرد. در دوره های گذشته شاهد این اتفاق بودیم که روسای بانک مرکزی بدلیل سرپیچی از دستورات دولت و رئیس جمهور عزل می شدند و همین امر باعث تزلزل اقتصاد ما می شد.

موسوی لارگانی البته این را هم گفت که قطعاً باید این مصوبه بازنگری شود چراکه این مصوبه نمی تواند راه گشا باشد و مشکلاتی که مد نظر مقام معظم رهبری و مجلس بوده و کراراً در این باره مباحث هایی مطرح بوده را حل کند و نمی تواند جوابگوی این خواسته ها باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بازنگری قانون بیمه شخص ثالث در این کمیسیون نهایی شده و به تصویب رسیده است، اظهار داشت: کلیات بازنگری در قانون بیمه شخص ثالث مصوب شده و جزئیات آن طی روزهای آتی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه دولت باید لایحه ارزش افزوده را به مجلس می آورد ولی نیاورده اعضای کمیسیون طرحی را برای دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده و برطرف شدن ایرادات و اشکالات ارائه داده که کلیات این طرح نیز در کمیسیون اقتصادی مجلس رأی آورده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی