هنر نقاشی در تبریز مظلوم واقع شده است

هنر نقاشی در تبریز مظلوم واقع شده است

خبرگزاری تسنیم: عضو شورای کلانشهر تبریز گفت: با شرایطی که در روند کاری فعالیت هنرمندان نقاشی در تبریز دیده می شود معتقدم هنر نقاشی در تبریز مظلوم واقع شده و نتوانسته به جایگاه واقعی خود برسد.

سعید محدث در بازدید از نمایشگاه گروهی اساتید نقاشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز اظهار کرد: متاسفانه نمایشگاه‌های نقاشی نیز به عنوان راهی برای معرفی هنر و هنرمندان، فرهنگسازی و جذب مردم به سمت این هنر در تبریز بسیار غریبانه برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: تبریز مهد هنر و فرهنگ است، به ویژه در عرصه نقاشی صاحب سبک و آثار ماندگاری در تاریخ هستیم، مردم ما نیز ذاتا به هنر علاقه‌مند هستند احتمالا یکی از دلایل این غربت نوع و روشهای تبلیغی است، اگر برگزاری چنین نمایشگاه‌ها و برنامه‌های فرهنگی با تبلیغات بیشتری برگزار شود، علاقه فطری مردم به فرهنگ و هنر شهروندان را وادار به دیدار از نمایشگاه و شرکت در برنامه‌ها خواهد کرد.

این عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز، اذعان داشت: تبریز اساتید بزرگ نقاشی کشور را پرورش داده که باید همواره قدردان آثار و تجربیاتشان باشیم و برای حمایت از این هنرمندان بزرگ مسئولان و مردم به نوبه و سهم خود اقدام کنند.

محدث گفت: در کارهای حمایتی و حفاظت از آثار هنری، باید با تامین امکانات و بودجه ای مناسب برای هنرمندان، برنامه های کافی در سطح کیفی بالا برای شهروندان ارائه دهیم تا ضمن حفظ آثار هنری آنها را به نسلهای بعدی منتقل کنیم.

وی با اشاره به نمایش آثار برخی از هنرمندان مطرح نقاشی در کشور و سطح بین المللی گفت: این کارها نشانگر هویت ماست، برخی از این آثار حاصل سالها تلاش هنرمندان بزرگ و نقاشان پیشکسوت تبریز است که متاسفانه در شهر خودمان گمنام باقی مانده‌اند.

سعید محدث درباره کمبود گالری‌های هنری در تبریز و مشکلات گالری‌های بخش خصوصی گفت: با توجه به اینکه شهرداری فرهنگسراهای متعددی دارد، می توان به شکل دوره ای فرهنگسراهای شهرداری را در اختیار هنرمندان عزیز قرار داد تا هنرهای خود را برای معرفی و فروش در معرض دید عموم قرار دهند.

عضو کمیسیون خدمات شهری تبریز، اختصاص یک عابرگذر یا خیابان عریض و مناسب در سطح شهر را برای برپایی نمایشگاه نقاشی و آثار هنرمندان تبریز بصورت دائمی یکی از روشهای موثر برای معرفی هنرمندان و آثار باارزش هنری به مردم و فرهنگ‌سازی رواج هنر در زندگی عادی شهروندان عنوان و تصریح کرد: حتما گزارشی از این نمایشگاه به کمیسیون فرهنگی و شهردار ارائه می کنم، تا با جلب حمایت اعضای شورا محلی مناسب این منظور انتخاب شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon