دوبانده شدن راه‌های خراسان جنوبی دستور کار جدی دولت باشد

دوبانده شدن راه‌های خراسان جنوبی دستور کار جدی دولت باشد

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس بر دوبانده شدن راه‌های خراسان جنوبی تاکید کرد و گفت: باید دوبانده شدن محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی در دستور کار جدی دولت قرار گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند با اشاره به دیدار شب گذشته خود با وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: تاکنون مسئولان اجرایی کشور برای حل مشکلات استان تنها قول داده‌اند که امروز باید شاهد باشیم که چقدر قول‌های خود را عملیاتی می‌کنند.

وی قرار گرفتن پروژه راه‌آهن خراسان جنوبی در ردیف بودجه سال آینده را گامی مهم برای خراسان جنوبی دانست و گفت: در این دیدار مشکلات راه خراسان جنوبی به استان فراه افغانستان که تاکنون از مجموع 120 کیلومتر تنها 60 کیلومتر آسفالت شده را مطرح و که وزیر راه و شهرسازی قول مساعد برای اتمام و پیگیری این طرح را داده است.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مقررشد پروژه راه‌آهن استان از نزدیکی گناباد آغاز و از شهرستان‌های بیرجند، قاین، نهبندان به زاهدان متصل شود.

حجت‌الاسلام عبادی افزود: احداث راه خراسان جنوبی به استان فراه افغانستان سبب گسترش فعالیت‌های بازگانی با کشور افغانستان می‌شود.

وی بیان کرد: تاکنون قول‌های مساعدی برای اجرای راه‌آهن استان گرفته شده که از طریق معاون راهبردی ریاست جمهوری قول 5 میلیارد تومان و از طریق استانداری خراسان جنوبی قول 2 میلیارد تومان اعتبار برای مطالعات پروژه راه‌آهن استان گرفته شده است.

وضعیت راه‌های روستایی خراسان جنوبی مطلوب نیست

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی وضعیت راه‌های روستایی استان را بسیار نامناسب دانست و تصریح کرد: در حال حاضر تعدادی زیادی از روستا‌های استان فاقد راه آسفالته و بسیار از راه‌های روستایی آسفالت آنها تخریب شده است.

حجت‌الاسلام عبادی هدف اصلی از دیدار خود را با وزیر راه و شهرسازی در نظر گرفتن ردیف بودجه عملیاتی برای پروژه راه‌آهن استان دانست و گفت: تاکنون پیگیری‌های زیادی توسط استاندار و نمایندگان مجلس انجام شده که قول مساعد برای در نظر گرفتن اعتبار از طریق معاون راهبردی رئیس جمهور گرفته شده است.

وی هدف از این دیدار به دلیل قرار گرفتن دولت در شرایط حساس برنامه‌ریزی برای بودجه سال آینده بوده که دراین بودجه برای دوبانده شدن محورهای استان و احداث راه آهن باید اعتباری ویژه در نظر گرفته شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت نامناسب راه‌های خراسان جنوبی اظهار کرد: در دولت گذشته مقرر شده که دوبانده شدن محورهای اصلی استان از جمله بیرجند به قاین و بیرجند به نهبندان به اتمام برسد.

وی افزود: ولی به دلیل درگیر شدن دولت گذشته با کمبود اعتبارات این امر محقق نشد که دوبانده شدن محورهای خراسان جنوبی از مطالبات اصلی مردم از دولت یازدهم است.

دوبانده شدن راه‌های خراسان جنوبی باید دستور کار جدی دولت باشد

حجت‌الاسلام عبادی بر دوبانده شدن راه‌های خراسان جنوبی تاکید کرد و افزود: باید دوبانده شدن محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی در دستور کار جدی دولت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه محوربیرجند به قاینات از سمت خراسان رضوی بر اساس برنامه پیش‌بینی شده پیشرفت خوبی داشته، بیان کرد: در این دیدار تاکید شده که این طرح به پایان و برای اتمام در بودجه سال آینده اعتبارمناسبی در نظر گرفته شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای در نظر گرفتن اعتبار ویژه برای راه‌های خراسان جنوبی نامه‌‌ای مکتوب توسط وزیر راه و شهرسازی به معاونت راهبردی ریاست جمهوری ارسال شد که در گذشته نیز معاون راهبردی رئیس جمهور قول در نظر گرفتن اعتبار برای پروژه‌های نیمه تمام استان را داده است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon