نیمی از مطالبات شالیکاران گلستانی پرداخت شد

نیمی از مطالبات شالیکاران گلستانی پرداخت شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس تعاون روستایی استان گلستان گفت: بیش از ۵۰ درصد از مطالبات شالیکارانی که برنج‌های خود را تحویل مراکز خرید تعاون روستایی داده اند، پرداخت شد.

محمدتقی رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار کرد: بیش از 14  میلیارد تومان از طلب شالیکاران که معادل 50 درصد طلب آنها است به حساب‌های کشاورزان واریز شد.

وی افزود: از آغاز فصل خرید حمایتی برنج تاکنون 5 هزار تن برنج تحویل مراکز خرید حمایتی شده که  با تامین اعتبار، نیمی از مطالبات پرداخت شد.

رئیس تعاون روستایی استان گلستان پیش بینی کرد: تا 25 آبان بیش از 6 هزار تن برنج تحویل مراکز خرید استان گلستان شود.

رجایی تصریح کرد : در راستای حمایت از برنج کاران استان گلستان از آغاز فصل برداشت، خرید حمایتی در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفت که در این برنامه  انواع برنج هاشمی ، طارم ، دم سیاه وپرمحصول با قیمت 2850 تا 5000 هزار تومان خریداری می‌شود.

وی همچنین گفت: 90 درصد وجه آفتابگردان هم به کشاورزان گلستانی پرداخت شد.

رجایی گفت: تا نیمه آذر خرید تضمینی دانه روغنی آفتابگردان در استان گلستان ادامه دارد و تاکنون بیش از 2200 تن تخم آفتابگردان در استان تولید شده است.

رئیس تعاون روستایی استان گلستان افزود: کشاورزان آفتابگردان‌های تولیدی استان گلستان را با قیمت تضمینی هر کیلو یک‌هزار و 850 به مراکز خرید دولتی تحویل داده‌اند.

بیشتر آفتابگردان استان گلستان در زمین‌های مناطق شرقی استان گلستان کشت می‌شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon