سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای اشتغال در روستاها انجام شود


سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای اشتغال در روستاها انجام شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندارزرندیه گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و به روز شدن فعالیت‌های اقتصادی در روستاها نقش بسزایی در ماندگاری افراد در روستاها دارد و در این راستا سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اشتغال در روستاها تلاش کنند.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از زرندیه، محمد کردی صبح امروز در نشست هم‌اندیشی با اعضاء شورای بخش و بخشداران مرکزی با اشاره به مشکلات روستائیان اظهار کرد: نبود شغل مناسب برای افراد و جوانان در روستاها از مشکلات جدی بوده و مهم‌ترین اولویت دولت باید ایجاد شغل برای روستاییان باشد.

وی افزود: با ایجاد شغل مناسب می‌توان از مهاجرت روستاییان جلوگیری کرده بلکه در آینده می‌توان شاهد مهاجرت معکوس به روستاها هم بوده کاهش بیکاری ضروری است.

فرماندار زرندیه با اشاره به اهمیت توسعه روستاها گفت: یکی از اهداف کلان توسعه در کشور، کاهش بیکاری و حفظ اشتغال در بخش‌های‌مختلف کشاورزی و دامداری در روستاها، توسعه فعالیت‌های شغلی‌و نیز توسعه و عمران روستایی یکی از دغدغه‌های اصلی کشور است.

کردی تصریح کرد: باید یک نقشه راه عملیاتی و راهبردی برای استفاده از قابلیت روستاها فراهم کرده که شامل حوزه‌های کشاورزی، معدن و گردشگری باشد.

وی افزود: ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و متنوع سازی فعالیت‌های اقتصادی در روستاها،  شکوفایی استعداد و خلاقیت‌های جوانان روستایی، نقش سازنده‌ای در ماندگاری افراد در روستا دارد باید برای توسعه و آبادانی روستاها که نیازمند مشورت و مشارکت همگانی است استفاده و بهترین راه‌کار را اجرائی کنیم.

فرماندار زرندیه با اشاره به چالش‌ها و موانع پیش رو بر سر راه توسعه روستایی گفت: تعدادی از افراد با راه‌کارهای بیان شده در روستاها موافق نبوده که به دلیل تعصبات محلی پیشرفت روستا را کاهش می‌دهد.

کردی تصریح کرد: برای هماهنگ کردن و ایجاد وحدت تمام افراد روستاها نیاز به همکاری بخشداران و شورای اسلامی، دهیاران به عنوان بازوان اجرائی می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی افزود: با حمایت استاندار برای نقش‌آفرینی موثر در راستای اشتغال، برای ایجاد اشتغال در روستاها در این نشست تعهداتی ایجاد و مورد تأکید قرار گرفت.

فرماندار زرندیه با اشاره به دهیاران به عنوان مجریان مصوبات شوراها نقش مهمی در ایجاد درآمد پایدار در روستاها دارند گفت: ازاقدامات مهم برای ایجاد توسعه پایدار حمایت از سرمایه‌گذار با ظرفیت‌های موجود در ایجاد درآمد پایدار است.

کردی تصریح کرد: با اشاره به شعار امسال همه مسئولان باید با توجه به سیاست‌های راهبردی دولت تدبیر و امید برای عملیاتی کردن این برنامه‌ها تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon