امربه معروف زمینه‌ساز توسعه فرهنگی کشور است


امربه معروف زمینه‌ساز توسعه فرهنگی کشور است

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه واقعه عاشورا دارای ابعاد سیاسی، اخلاقی و اجتماعی است، گفت: امربه معروف زمینه‌ساز توسعه فرهنگی کشور است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، متین انجم‌روز امروز در نشست آسیب‌شناسی عزاداری ماه محرم در حاشیه برگزاری دهمین نمایشگاه کتاب گیلان، با اشاره به اینکه واقعه عاشورا دارای ابعاد سیاسی، اخلاقی و اجتماعی است، اظهار کرد: تعزیت و همدلی با امام حسین (ع) از لحاظ اخلاقی و روان شناختی بر روحیه مسلمانان تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه در مراسم عزاداری امام حسین (ع) ابعاد سیاسی و فرهنگی قیام کربلا نادیده گرفته می‌شود، افزود: فرهنگ جهاد و مبارزه و فرهنگ شهادت طلبی تحت لوای جنبه روانی واقعه عاشورا قرار دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه منظور از تعزیت زاری و تضرع انسان و دیگر موجودات دارای اختیار به درگاه خداوند است، تصریح کرد: رابطه مومن دین یا خداوند از ویژگی‌های تعزیت است.

وی با اشاره به اینکه اندوه و دل شکستگی سبب بروز عواطف می‌شود، گفت: وقتی مومن سوگوار به خداوند نظر می‌کند خداوند را شریک در غم خود می‌بیند و شهادت انسان خدایی اندوهی برای خداوند است.

انجم‌روز خاطرنشان کرد: سوگواری برای امام حسین (ع) به عنوان عمل دینی محسوب شده و دارای اجر است.

وی با بیان اینکه 2 عامل انقلاب اسلامی ایران و 8 سال دفاع مقدس در گسترش آیین سوگواری امام حسین (ع) موثر بوده است، اظهار کرد: گسترش و فراوانی آیین‌های سوگواری مانند رواج روایات بی‌اساس و بهره‌گیری از ابزار غیرشرعی از آسیب‌های عزاداری هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با تصریح بر اینکه در تاریخ از رفتار هوشمندانه اباعبدالله (ع) سخن گفته شده است، تصریح کرد: امام حسین (ع) اگر اندکی به فکر قدرت و شهرت بودند هرگز دستگاه خلافت ایشان را مورد خشم قرار نمی‌داد.

وی تاکید کرد: آشنایی با آفات عزاداری و فیام امام حسین (ع) اساسی است و هدف اصلی از قیام حضرت را باید برای دیگران روشن‌تر کنیم.

انجم‌روز تحریف هدف عزاداری، استناد به منباع غیر معتبر، گزارش‌های ذلت‌بار از حادثه عاشورا، دروغ و بدعت در نحوه عزاداری از آفات عزاداری امام حسین (ع) می‌باشد، اظهار کرد: قمه‌زنی زمینه ساز تبلیغات منفی در مذهب تشیع و مکتب اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به اینکه مجالس عزاداری سیدالشهدا (ع) در صورتی می‌تواند دیگران را به قیام عاشورا نزدیک کند که با خدامحوری و ارائه تاریخ و تحلیل صحیح از نهضت عاشورا همراه باشد، عنوان کرد: چشم‌پوشی از جنبه حماسی واقعه تحریف هدف قیام عاشورا است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon