نشست تعیین محدوده جاسک در شورای عالی امنیت ملی برگزار می‌شود

نشست تعیین محدوده جاسک در شورای عالی امنیت ملی برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار هرمزگان گفت: نخستین نشست بررسی تعیین محدوده بندر جاسک عصر امروز در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی برگزار می‌شود.

جاسم جادری استاندار هرمزگان در بازدید از غرفه خبرگزاری تسنیم در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های تسنیم با اشاره به این مطلب که دومین سفر استانی رئیس‌جمهور در سال گذشته به استان هرمزگان بود، اظهار کرد: یکی از مباحث و اولویت‌های آقای روحانی در سفر استانی به هرمزگان توسعه بندر جاسک و سواحل مکران بود.

وی افزود: از جمله تصمیمات مهم سفر استانی دولت تدبیر و امید به استان هرمزگان تبدیل بندر جاسک به منطقه ویژه و سپس به بندر آزاد تجاری بود که مقدمات این کار از سوی دولت فراهم شده و لایحه آن نیز به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است؛ انشاءالله بعد از تصویب در مجلس این مصوبه عملیاتی می‌شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز از سوی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد مدیر پروژه انتخاب شده است؛ همچنین عصر امروز نخستین نشست بررسی تعیین محدوده منطقه آزاد در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی برگزار می‌شود.

جادری در ادامه از احداث شهرک صنعتی در بندر جاسک خبر داد و گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال حاضر پیگیر این موضوع بوده و نیز در حال عقد قرارداد با سرمایه‌گذار چینی برای احداث شهرک صنعتی است.

وی با تأکید بر نگاه ویژه دولت به توسعه سواحل مکران اظهار کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت سواحل و سرازیر شدن جمعیت به سمت آنها در حال حاضر یکی از اولویت‌های دولت در استان هرمزگان توسعه سواحل مکران و جذب سرمایه‌گذار خارجی است.

استاندار هرمزگان ادامه داد: در 2 روز گذشته نیز در این راستا جلساتی با یک سرمایه‌گذار خارجی و نیز سازمان سرمایه‌گذاری انجام شده که انشاءالله شاهد توسعه بیش از پیش سواحل مکران در این دولت باشیم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon