نرخ سود تسهیلات کشاورزی ۱۷ درصد است/ آخرین میزان تسهیلات پرداختی به بخش کشاورزی


نرخ سود تسهیلات کشاورزی 17 درصد است/ آخرین میزان تسهیلات پرداختی به بخش کشاورزی

خبرگزاری تسنیم:مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه نرخ سود بخش کشاورزی ۱۷ درصد است و شعب حق دریافت نرخ های دیگر را ندارند، گفت: بالغ بر ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تا پایان آبان ماه تسهیلات توسط بانک کشاورزی به بخش های مختلف کشاروزی پرداخت شده است.

طالبی با حضور در غرفه خبرگزاری تسنیم در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی تسنیم در ارتباط با وضعیت نرخ سود تسهیلات کشاورزی اظهار داشت: نرخ سود بخش کشاورزی برای حوزه های اصلی دام، طیور و باغبانی در قالب عقود مبادله ای 17 درصد تعیین شده است.

وی با بیان اینکه نرخ سود به طور متمرکز وارد سیستم شده است، گفت: هیچ نرخ دیگری غیر از 17 درصد از طریق هیچ کدام از شعب نمی تواند اعمال شود و در اختیار شعب نیست که نرخ سود را تعیین کنند.

مدیرعامل بانک کشاورزی در پاسخ به این سوال که از مجموع تسهیلات در نظر گرفته شده برای کشاروزی سهم این بانک چه میزان است؟ تصریح کرد: معمولا هر سال قراردادهایی با وزارت جهاد و کشاورزی برای پشتیبانی از طرح های آب یاری داریم؛ بخش عمده ای از تسهیلات را دولت به صورت بلاعوض می پردازد و بخشی نیز توسط بانک به بهره بردار تسهیلات پرداخت می شود.

طالبی با بیان اینکه حدود 1300 میلیارد تومان دولت امسال بناست به این طرح ها کمک کند، تصریح کرد: فکر می کنم هر مقدار از تعهدات کشاورزان باقی ماند را بانک کشاورزی پرداخت کند.

وی درباره میزان تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی نیز گفت: بالغ بر 10 هزار و 800 میلیارد تومان تا پایان آبان ماه تسهیلات توسط بانک کشاورزی به بخش های مختلف کشاروزی پرداخت شده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی