امتیاز ویژه ایران روی میز مذاکره با خودروسازان بزرگ جهان

امتیاز ویژه ایران روی میز مذاکره با خودروسازان بزرگ جهان

خبرگزاری تسنیم: دبیرانجمن خودروسازان گفت: در دومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران بستر مناسبی برای توسعه مشارکت و سرمایه گذاری خودروسازان و قطعه سازان بزرگ جهان فراهم خواهد شد.

احمد نعمت بخش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر وزارت صنعت، معدن و تجارت در تلاش است تا سیاست های کلی توسعه صنعت خودرو کشور را تدوین و در دومین همایش بین المللی صنعت خودرو استراتژی جمهوری اسلامی ایران را تبیین کند.

وی با اشاره به نتایج مثبت برپایی نخستین دوره این همایش در سال گذشته، افزود: همانگونه که وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده اند، شرکتهای خارجی می توانند تا 51 درصد از سهام شرکت های خودروسازی ایران را کسب کرده و عملاً مدیریت این بنگاه های اقتصادی را در دست بگیرند و همین مساله یک امتیاز ویژه برای خودروسازان خارجی به شمار می رود..

دبیر انجمن خودروسازان  با بیان اینکه در مذاکرات آتی با خودروسازان خارجی باید شرایط برد - برد ایجاد شود، گفت: همین موضوع بستر مناسبی برای حضور و مشارکت فعال شرکت های خودروساز خوشنام جهان به شمار می رود و طبیعی است که در صورت تحقق این هدف می توان زمینه توسعه تکنولوژیکی و انتقال دانش فنی روز دنیا را به کشور فراهم کرد.

نعمت بخش با بیان اینکه برگزاری این همایش راهی برای نمایش دستاوردها و ظرفیت های صنعت خودرو ایران خواهد بود، تصریح کرد: بازار ایران و منطقه خاورمیانه برای هیچیک از خودروسازان بزرگ جهان قابل چشم پوشی نیست و طبیعی است که خودروسازان ایرانی از بیشترین ظرفیت ها و امکانات برای مشارکت با آنها در سطح منطقه برخوردار هستند.

وی برگزاری همایش بین المللی صنعت خودرو را راهی برای تشویق سرمایه گذاری بیشتر طرف های خارجی در ایران دانست و تاکید کرد: در صورتی که این اتفاق رخ دهد می توان گام مهمی در راستای جهانی شدن و بروز کردن محصولات برداشته شود.

دبیرانجمن خودروسازان ایران در خصوص نتایج همایش سال گذشته صنعت خودرو اذعان داشت: همایش سال گذشته به شکستن بت تحریم کمک شایان توجهی کرد و همکاری های ما را با رنو با تغییر مواجه کرد و پیش زمینه قراردادهای خوبی را با پژو فراهم کرد.

نعمت بخش خاطرنشان کرد: خودروسازانی از کشورهای اروپایی، آمریکا، ژاپن، کره جنوبی و چین اعلام آمادگی کرده اند که در این همایش شرکت کنند و درصورت دریافت نتیجه مطلوب از همکاری با این خودروسازان می توان امیدوار بود تحولات مثبت و قابل توجهی در صنعت خودرو رخ دهد و محصولات بروز تر و متناسب در جهت رضایت مصرف کنندگان تولید کنیم.

 انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه