قیمت ۱۴۴۰ تومانی شیر پابرجاست/برای ۹ ماه ذخیره گندم داریم

قیمت 1440 تومانی شیر پابرجاست/برای 9 ماه ذخیره گندم داریم

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه قیمت ۱۴۴۰ تومانی شیرخام پابرجاست و ۲۲۵ میلیارد تومان به عنوان یارانه شیر سه ماه نخست امسال در اختیار این وزارتخانه است، گفت: هم اکنون برای مصرف بیش از ۹ ماه کشور ذخیره گندم داریم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عبدالمهدی بخشنده در جلسه خبری امروز با اشاره به اینکه قرار است وزارتخانه این یارانه را در اختیار دامداران قرار دهد، افزود: قیمت هر کیلوگرم شیر در دولت 1440 تومان تعیین شد و هنوز هم این قیمت پابرجاست.

بخشنده گفت: 300 میلیارد تومان نیز برای یارانه شیر مدارس اختصاص یافته است که 150 میلیارد تومان آن قطعی و تأمین شد و 150 میلیارد تومان در ماه‌های آینده پرداخت می‌شود.

معاون اقتصاد و برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال 6 میلیون و 706 هزار تن گندم با قیمت کیلویی 1050 تومان از کشاورزان خریداری شد.

وی با اشاره به اینکه امسال بیش از 10 میلیون و 500 هزار تن گندم در کشور تولید شد، افزود: برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان بیش از 7 هزار میلیارد تومان منابع مالی تأمین شد.

وی گفت: هزینه خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است و وزارتخانه هیچ بدهی‌ای به گندمکاران ندارد.

معاون اقتصاد و برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی میزان نیاز مصرفی گندم را در کشور 11 میلیون تن اعلام کرد و افزود: برای تأمین نیاز آرد و نان و صنایع غذایی کشور امسال 4 میلیون گندم نیز وارد می‌شود.

بخشنده گفت: هم‌اکنون برای مصرف بیش از 9 ماه کشور ذخیره گندم داریم.

وی افزود: در سال زراعی جدید تمام تمهیدات را برای افزایش تولید گندم به‌کار گرفتیم و نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان از بذر گواهی شده و کود تا سموم تدارک دیده شده است.

معاون اقتصاد و برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تاکنون 30 درصد مزارع گندم زیر کشت است.

انتهای پیام/1

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه