ارکان: حمایت مادی دولت از مطبوعات محلی یزد افزایش یابد

ارکان: حمایت مادی دولت از مطبوعات محلی یزد افزایش یابد

خبرگزاری تسنیم: رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان یزد با بیان اینکه خبرنگاران تاریخ مکتوب استان یزد را ثبت می‌کنند، گفت: حمایت مادی دولت از مطبوعات محلی یزد افزایش یابد.

مسعود ارکان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یزد، اظهار کرد: متاسفانه غرفه‌های مطبوعات محلی در نمایشگاه مطبوعات جایگاه خوبی ندارند.
وی افزود: مطبوعات محلی با توجه به تاثیرگذاری که دارند، باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند ولی در بیستمین نمایشگاه مطبوعات عکس این موضوع را شاهد هستیم.

مدیر مسئول روزنامه پیمان یزد، مشکلات مالی را مهمترین مشکل مطبوعات محلی استان یزد دانست و گفت: مطبوعات محلی بیشتر با تامین هزینه مواجه هستند.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان یزد تصریح کرد: به دلیل تعدد نشریات در استان و محدود بودن آگهی‌ها، در آمد مطبوعات محلی در یزد به شدت پایین آمده است.

ارکان اضافه کرد: استان یزد چهار روزنامه دارد که یکی از این روزنامه‌ها سراسری و سه مورد دیگر محلی هستند و با توجه به اینکه حدود 106 دوروز نامه، هفته نامه، دو هفته نامه، ماهنامه، فصل نامه و دیگر عناوین نشریات در استان وجود دارد، برای تامین هزینه‌ها مشکلات زیادی وجود دارد.

وی تصریح کرد: راهکار این موضوع افزایش کمک‌های دولتی است، دولت باید کمک بیشتری به نشریات کند تا بتوانند بهتر و بیشتر فعالیت کنند.

مدیر مسئول روزنامه پیمان یزد در ارتباط با وضعیت مطبوعات در یزد گفت: از لحاظ تعدد مطبوعات استان یزد در کشور جایگاه بسیار خوبی دارد.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان یزد گفت: از لحاظ کیفی هم با توجه به اینکه یزد شهر خبرسازی نیست، پوشش اخبار موجود در استان یزد خوب است و خبرنگاران و روزنامه نگاران، عملکرد خوبی دارند.

ارکان گفت: استان یزد همانطوری که بیان شد، استان خبرخیزی نیست و خبرنگاران و روزنامه نگاران، تاریخ مکتوب استان یزد را ثبت می‌کنند.

وی اضافه کرد: از استان یزد یک غرفه در نمایشگاه مطبوعات وجود دارد که کارشناس مطبوعات ارشاد یزد و نماینده خانه مطبوعات استان در این غرفه هستند اما طبق بررسی‌ها، هنوز مسئولان استان یزد با وجود گذشت چهار روز، از نمایشگاه بازدید نکرده‌اند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon