مجوز انحصاری واردات سیگار به یک نفر قانونی نیست/بخش خصوصی ایران هنوز مشکل مبادله ارز دارد

مجوز انحصاری واردات سیگار به یک نفر قانونی نیست/بخش خصوصی ایران هنوز مشکل مبادله ارز دارد

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجمع واردات با بیان اینکه برای افزایش همکاری ایران و روسیه باید خواسته دو طرف وارد فاز عملیاتی شود، گفت: بخش خصوصی هنوز در انتقال پول با مشکلاتی روبه‌رو است.

محمد حسین برخوردار امروز با حضور در غرفه خبرگزاری تسنیم، در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی تسنیم در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود اعلام تمایل ایران و روسیه در تحقق همکاری‌های اقتصادی هنوز فعالان بخش خصوصی تقاضایی را برای حضور در بازار روسیه اعلام نکرده‌اند، گفت: برای افزایش همکاری ایران و روسیه باید خواسته دو طرف از فاز گفت‌وگو به مرحله عملیاتی برسد. بخش خصوصی هنوز در انتقال پول با مشکلاتی روبه‌رو است که این موضوع باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد. 

وی با بیان این که اگر دو طرف ایران و روسیه تحت عنوان "قرارداد پول ملی" اقدام به فعالیت کنند حجم زیادی از مشکلات صادرکنندگان برطرف خواهد شد، افزود: در شرایط فعلی تجار ایرانی بیشتر در بخش آهن و شمش با طرف روسی در حال فعالیت هستند. حال که دولت روسیه تمایل به تامین مواد غذایی و کشاورزی مورد نیاز خود از بازار ایران دارد که باید سازوکارهای موثری را برای افزایش صادرات انجام داد.

رئیس مجمع واردات رعایت استانداردهای دوطرف ایران و روسیه را در این رابطه بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: برای جابه‌جایی مواد غذایی نیازمند کامیون‌های مجهز به یخچال هستیم که در شرایط فعلی با کمبود آن روبه‌رو هستیم. 

برخوردار در ادامه در خصوص موضوع انحصار و اعلام ارائه مجوز واردات سیگار به یک فرد خاص نیز اظهار داشت: موضوع انحصار در قانون اساسی آمده است اما انحصار واردات یک کالا برای یک فرد قانونی نیست و مسئولین باید اقدامات اساسی را برای جلوگیری از این امر انجام دهند. 

وی با تاکید بر اینکه انحصار برای برندها باید وجود داشته باشد تصریح کرد: متاسفانه در شرایط فعلی موضوع انحصار برند و واردات کالای خاص با یکدیگر گره خورده است که این امر باعث می‌شود مشکلاتی ایجاد شود. 

رئیس مجمع واردات در رابطه با اختصاص یارانه به بخش‌های تولیدی نیز گفت: به اعتقاد بنده در اختصاص یارانه به بخش تولید باید اولویت‌بندی‌های لازم صورت گیرد تا بخش‌های متقاضی که نیازمند دریافت یارانه هستند بتوانند سرمایه در گردش خود را تامین نمایند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی