فتاحی: رسانه بدون اخلاق مسئولانه، فاقد هویت و فرهنگ است

فتاحی: رسانه بدون اخلاق مسئولانه، فاقد هویت و فرهنگ است

خبرگزاری تسنیم: رئیس خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری گفت: اخلاق مسئولانه رسانه‌ای باید مورد توجه اصحاب رسانه قرار گیرد چراکه رسانه بدون اخلاق فاقد هویت و فرهنگ است و رسانه‌ای که به اخلاق مسئولانه پایبند نباشد نسبت به مخاطبان خود تعهدی ندارد.

طهمورث فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، با اشاره به برگزاری بیستمین جشنواره بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه مطبوعات می‌تواند در بهبود کیفیت مطبوعات اثرگذار باشد ولی نظام آموزشی روزنامه‌نگاری همراه با تکنولوژی این عرصه پیشرفت قابل توجهی نداشته است.

وی افزود: علاوه بر اقدامات فعلی نمایشگاه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی و نشست‌های تخصصی و ایجاد انگیزه و کارآمدی آموزشی نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رئیس خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری گفت: یکی دیگر از دستاوردهای نمایشگاه مطبوعات می‌تواند تدوین لایحه جامع حمایت از رسانه‌ها به مجلس شورای اسلامی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد چراکه قانون مدونی برای حمایت از رسانه‌ها وجود ندارد.

فتاحی افزود: یکی از نقاط ضعفی که باید مورد بررسی قرار گیرد ایجاد تشکل‌های صنفی است به‌ویژه در استانی مانند چهارمحال و بختیاری خانه مطبوعات نقشی در برنامه‌ریزی ندارد.

وی تصریح کرد: یکی از نکاتی که در نمایشگاه کمتر مورد توجه قرار گرفته، توجه به شعار سال یعنی فرهنگ و مدیریت جهادی است که جای کار بیشتری دارد.

رئیس خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری گفت: اخلاق مسئولانه رسانه‌ای باید مورد توجه اصحاب رسانه قرار گیرد چراکه رسانه بدون اخلاق فاقد هویت و فرهنگ است و رسانه‌ای که به اخلاق مسئولانه پایبند نباشد نسبت به مخاطبان خود هیچگونه تعهدی ندارد.

فتاحی افزود: باتوجه به شعار نمایشگاه مطبوعات که آزادی مسئولانه است رسانه‌ها باید در راستای ایفای رسالت خود آزادی داشته باشند و بر مبنای قانون عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این نمایشگاه از دستاوردهای ارزنده معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است چراکه مطبوعات و اصحاب رسانه از تجربیات یکدیگر به‌خوبی استفاده می‌کنند و این نمایشگاه تعاملی سازنده با مردم به‌وجود می‌آورد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon