درخواست ۱۰هزار میلیارد تومانی از دولت برای صنایع/یارانه ۱۲۰۰ میلیاردی سهم صنایع کوچک است

درخواست 10هزار میلیارد تومانی از دولت برای صنایع/یارانه 1200 میلیاردی سهم صنایع کوچک است

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر صنعت از درخواست اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان به واحدهای صنعتی به هیأت دولت خبر داد.

سید محمد علی سید ابریشمی امروز با حضور در غرفه خبرگزاری تسنیم در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی تسنیم، با اشاره به اینکه در حال حاضر دولت متعهد شده تا 1200 میلیارد تومان یارانه را در اختیار بخش صنعت قرار دهد، اظهارداشت: البته تا جایی که بنده اطلاع دارم وزارت صنعت، معدن و تجارت در صدد است این منابع را به عنوان بخشی از سود تسهیلات در اختیار واحدهای صنعتی قرار دهد. 

 وی با بیان اینکه این رقم در فواصل مختلف در اختیار واحدهای متقاضی قرار می گیرد، افزود: البته هنوز تقسیم بندی در ارائه این رقم میان صنایع مختلف صورت نگرفته است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با تأکید بر اینکه عنوان 1200 میلیارد تومان به معنای حمایت از صنایع کوچک است، گفت: این میزان عددی نیست که واحدهای صنعتی بزرگ بتوانند از آن استفاده کنند. به عنوان نمونه شاید اگر از شرکت سایپا سوال شود چقدر تسهیلات نیاز دارد از 2 تا 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات مورد نیاز سخن بگویند. 

ابریشمی با اشاره به اینکه در حال حاضر واحدهای صنعتی موجود حدود 10هزار میلیارد تومان منابع در سالهای 93 و 94 برای فعالیت نیازمند هستند، اظهارداشت: درخواست خود را برای دریافت تسهیلات به هیأت دولت ارسال کرده ایم که امیدواریم مورد تصویب قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه ارائه این مبلغ می تواند شروع خوبی برای واحدهای صنعتی باشد، اضافه کرد: اما باید بگویم واحدهای صنعتی برای فعالیت خودبه بیش از این ارقام نیازمند هستند اما اگر 10 هزار میلیارد تومان مورد تصویب قرار گیرد بهره وری بسیاری از واحدها افزایش پیدا خواهد کرد.

 انتهای پیام / 

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی