۲۰۰ میلیون یورو برای اجرای طرح‌های جامع فاضلاب مازندران اختصاص یافت

200 میلیون یورو برای اجرای طرح‌های جامع فاضلاب مازندران اختصاص یافت

خبرگزاری تسنیم: مدیر امور اجرایی آب و فاضلاب شهری مازندران از اختصاص ۲۰۰ میلیون یورو اعتبار برای اجرای طرح های جامع فاضلاب شهرهای استان از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساریبه نقل از روابط عمومی شرکت آبفای شهری مازندران، افشین عبادی با اشاره به اینکه فاز مطالعاتی طرح فاضلاب تنکابن در سال 75 و عملیات اجرایی آن از سال 88 آغاز شد، اظهار کرد: این طرح در دوره 25 ساله به منظور رعایت بهداشت و جلوگیری از آلودگی آبهای زیرزمینی، اجرای پروژه فاضلاب تنکابن در دستور کار شرکت آبفای شهری استان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در پایان این طرح، 76هزار و 450 نفر زیر پوشش طرح جمع آوری فاضلاب قرار گیرند، افزود: سرانه تولید فاضلاب تنکابن بعد از جاری سازی 252 لیتر در روز خواهد بود.

مدیر امور اجرایی طرح های جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهری مازندران، طول شبکه جمع آوری فاضلاب در این شهر را 164 کیلومتر دانست و گفت: تاکنون 22کیلومتر از شبکه جمع آوری فاضلاب انجام و زمین مورد نیاز برای احداث تصفیه خانه و 4 ایستگاه پمپاژ خریداری شد.

عبادی افزود: ریزشی بودن زمین، بالا بودن آبهای زیرزمینی و توریستی بودن منطقه ، اجرای عملیات طرح فاضلاب را با کندی مواجه ساخته است.

وی، با بیان اینکه زمین تصفیه خانه فاضلاب نیز به مساحت 5 هکتار خریداری شده است، گفت: این تصفیه خانه با فرایند  لجن فعال BNR از نوع A2o با قابلیت حذف مواد مغذی (ازت و فسفر ) در قالب دو دوره مستقل بهره برداری طراحی شد.

مدیر امور اجرایی طرح های جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهری مازندران، ادامه داد: دوره اول بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب تنکابن با ظرفیت 8500 متر مکعب در روز، 30 هزار نفر را پوشش می دهد و دوره دوم با ارتفا فرآیند پیشین تا ظرفیت 22 هزار متر مکعب در روز پیش بینی می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه 33 میلیون یورو از سوی بانک توسعه اسلامی برای اجرای این طرح در نظر گرفته شد، افزود: مابقی هزینه طرح از اعتبارات منابع عمومی تامین می شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon