شیعه و سنی در کردستان یک‌دست علیه داعش هستند/ فرهنگ حاکم بر کردستان؛ مانع نفوذ افکار تکفیری

شیعه و سنی در کردستان یک‌دست علیه داعش هستند/ فرهنگ حاکم بر کردستان؛ مانع نفوذ افکار تکفیری

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی‌فقیه در کردستان با تأکید بر اینکه فرهنگ حاکم بر استان کردستان مانع نفوذ افکار تکفیری به مردم این استان می‌شود، گفت: شیعه و سنی در کردستان یک‌دست علیه داعش هستند.

حجت‌الاسلام سید محمد حسینی‌شاهرودی نماینده ولی‌فقیه در کردستان در بازدید از غرفه خبرگزاری تسنیم در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه استان کردستان از مردمی فرهنگی و با احساس و عاطفه برخوردار است، اظهار کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری مردم کردستان اعم از شیعه و سنی در این استان هم مسلمانند و هم ایرانی؛ از همین حیث شیعه و سنی در کردستان بدون هیچ مشکلی کنار هم زندگی می‌کنند.

وی افزود: مردم اهل سنت این استان با توجه به اینکه دارای مذهب شافعی هستند ارادت ویژه‌ای نسبت به اهل‌بیت(ع) دارند؛ از نظر فرهنگی اهل تسنن و تشیع در این استان از مشترکات بسیاری برخوردارند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان در ادامه به سفر مقام معظم رهبری به کردستان اشاره و خاطرنشان کرد: بعد از سفر مقام معظم رهبری به کردستان شاهد تحولات و تغییرات شگرفی در تمامی حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و به‌ویژه حوزه فرهنگ بودیم؛ به‌عنوان مثال در حوزه آموزش عالی در زمانی این استان تنها 360 فوق‌دیپلم داشت در حالی که امروز در کردستان 70 هزار دانشجو در حال تحصیل هستند. همچنین در حوزه حوزه‌های علمیه نیز شاهد گسترش تعداد طلاب درحال تحصیل هستیم.

حسینی‌شاهرودی با اشاره به توسعه فرهنگ عمومی به‌ویژه توسعه رسانه‌ها در این استان، گفت: فرهنگ عمومی این استان نیز و به‌ویژه رسانه‌های کردستان از بعد از سفر مقام معظم رهبری پیشرفت چشمگیری داشته است، به عنوان مثال از بعد این سفر شاهد بودیم که صدا و سیمای این استان 24ساعته شده و همچنین مطبوعات ملی و خبرگزاری‌ها رشد قابل توجهی در این استان داشته‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وحدت مثال‌زدنی شیعه و سنی در استان کردستان تأکید کرد: فرهنگ حاکم بر استان کردستان عامل عدم نفوذ افکار تکفیری به این استان است. امروز اقتدار و امنیتی که در کردستان حاکم بوده سبب شده است هیچ‌کس جرأت تجاوز به کشور و این استان را نداشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با تأکید بر اینکه شیعه و سنی در کردستان یک‌دست علیه داعش هستند، گفت: قطعاً هیچ‌گاه داعش نمی‌تواند تصور ورود به مرزهای کردستان را در سر بپروراند، چرا که مردم شیعه و سنی این استان یک‌دست علیه داعش هستند و این را می‌توان از برگزاری راهپیمایی‌های متعدد و تجمعات مختلف مردم این استان شاهد باشیم.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon