درباره عمدی‌بودن آتش سوزی‌های پارک ملی گلستان اظهارنظر نمی‌کنم / ایجاد «شهرک ویلایی» در استان‌های شمالی کشور

درباره عمدی‌بودن آتش سوزی‌های پارک ملی گلستان اظهارنظر نمی‌کنم / ایجاد «شهرک ویلایی» در استان‌های شمالی کشور

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آتش‌سوزی‌های اخیر در پارک ملی گلستان و ایجاد خسارت شدید در این منطقه گفت: «نظری نمی‌دهیم که آتش‌سوزی‌های پارک ملی گلستان عمدی یا غیرعمدی بوده است».

عبدالکریم رجبی در بازدید از غرفه خبرگزاری تسنیم در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌هایخبرگزاری تسنیم اظهار کرد: یکی از شعارهای دولت توسعه خطوط ریلی در حوزه داخلی و بین‌الملل است؛ راه‌آهن گرگان - اینچه‌برون - قزاقستان و ترکمنستان یکی از مهمترین راه‌های ریلی است که کشورهای شرق آسیا و آسیای میانه را که از ظرفیت‌های مهم اقتصادی به شمار می‌آید به ایران وصل می‌کند.

وی افزود: در توسعه خطوط ریلی کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب اتصال راه‌آهن گرگان، بجنورد و مشهد در دستور کار قرار دارد که اگر این مهم محقق شود در حوزه حمل و نقل بار و مسافر ظرفیت‌های عظیمی را در حوزه استانی و کشوری ایجاد می‌کند.

نماینده گلستان در ادامه کشاورزی را یکی از مهمترین ظرفیت‌های استان گلستان دانست و گفت: سال گذشته استان با خشکسالی شدیدی مواجه بود و درصد بارندگی نیز در سال جاری 45 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به دغدغه کشاورزان و مشکلات این بخش تصریح کرد: از بانک کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی، همچنین دستگاه‌های مربوطه درخواست داریم در بازپرداخت تسهیلات کشاورزان که با کاهش برداشت محصول مواجه شده‌اند کمک جدی را انجام دهیم.

نماینده گلستان در ادامه افزود: ایجاد آبیاری تحت فشار برای جلوگیری از هدر رفت آب در بخش کشاورزی یکی دیگر از مشکلات کشاورزان به شمار می‌آید چرا که در حال حاضر 90 درصد آب در استان گلستان در حوزه کشاورزی هدر می‌رود.

نماینده گلستان اضافه کرد: برخی زمین‌های کشاورزی نیز با منابع طبیعی تداخل مالکیتی دارند که از وزارت جهاد کشاورزی و منابع طبیعی خواستار رفع این مشکل هستیم.

وی با اشاره به آتش‌سوزی‌های اخیر در پارک ملی گلستان و ایجاد خسارت شدید در این منطقه گفت: «نظری نمی‌دهیم که آتش‌سوزی‌های پارک ملی گلستان عمدی یا غیرعمدی بوده است».

نماینده گلستان تأکید کرد: نظارت جدی و کافی در زمینه این موضوع نیز باید توسط دستگاه‌های متولی عملیاتی شود. 

وی خواستار ایجاد کشاورزی مکانیزاسیون در استان شد و ادامه داد: بزرگراهی که از پارک ملی گلستان می‌گذرد باید به منظور حفظ گونه‌های کمیاب جانوری این منطقه، تردد گردشگران و حفظ طبیعت ساماندهی شود که در همین راستا نیز یک جاده جایگزین در واریانت شمالی بزرگراه ایجاد خواهد شد.

نماینده گلستان اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بارندگی خوبی را در  سطح استان شاهد باشیم و بر همین اساس باید برای ذخیره‌سازی آب‌های سطحی تدبیر لازم اندیشیده شود چرا که سدهای فعلی پاسخگوی نیازهای استان نیست.

وی از ایجاد شهرک ویلایی و شهرباغ در استان‌های شمالی کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر این طرح در حال جمع‌بندی است و به زودی در صحن علنی مجلس ارائه می‌شود.

نماینده گلستان در پایان تأکید کرد: با اجرای این طرح ساماندهی اساسی در حوزه املاک و منابع طبیعی صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon