ظریف: تحریم هیچ تأثیری در اراده ملت ایران براى برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته‌ای ندارد

ظریف: تحریم هیچ تأثیری در اراده ملت ایران براى برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته‌ای ندارد

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه ایران در دیدار با معاون نخست وزیر عمان گفت که موضوع تحریم و حواشی آن هیچگونه تأثیری در اراده ملت ایران براى برخورداری از حقوق خود در حفظ و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای نداشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران امروز با آقای فهد بن محمود معاون نخست وزیر عمان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دو طرف با ابراز رضایت از روند مناسبات دو کشور ظرفیت همکاری‌ها را وسیع و متنوع توصیف کرده و عزم دو کشوربه منظور ارتقای روابط رامورد تاکید قرار دادند.

ظریف و فهدبن محمود در این مذاکرات خاطرنشان کردند که همکاری‌های تهران و مسقط علاوه بر تأمین منافع دو کشور، منافع منطقه واستحکام مناسبات میان همسایگان را نیز در بر خواهد داشت.

معاون نخست وزیر عمان در این دیدار همچنین انجام مذاکرات هسته‌ای و تلاش برای رسیدن به راه حل را هوشمندانه و مدبرانه توصیف کرده اظهار داشت: عمان امیدوار است این روند به نتایج خوب برسد و در چنین صورتی آثار مثبت آن به نفع همه خواهد بود.

وزیر خارجه کشورمان نیز با اشاره به خطوط قرمز و محورهای کلان مورد نظر جمهوری اسلامی ایران و اظهار اینکه ایران بطور جدی بدنبال حل این بحران مصنوعی بوده و با حسن نیت کامل وارد مذاکره شده است، گفت: موضوع تحریم و حواشی آن هیچگونه تأثیری در اراده ملت ایران براى برخورداری از حقوق خود در حفظ و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای نداشته و برخی کشورها با تحلیل غلط، گرفتار اشتباه محاسباتى شده‌اند.

تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، بحران تروریسم و افراطی‌گری و آثار و تبعات منفی آن و همچنین تاکید بر مشورت‌های منظم دو کشور از دیگر مباحث مورد گفتگو در این دیدار بود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان