جرم سران فتنه سنگین است؛ دستگاه قضا بسیار با ملاطفت با آن‌ها برخورد کرد‌

جرم سران فتنه سنگین است؛ دستگاه قضا بسیار با ملاطفت با آن‌ها برخورد کرد‌

خبرگزاری تسنیم: عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه جرم سران فتنه سنگین است، تأکید کرد: قوه قضائیه به‌حق بسیار با ملاطفت با سران فتنه برخورد کرده است.

آیت‌الله حسن عالمی عضو مجلس خبرگان رهبری در بازدید از غرفه خبرگزاری تسنیم در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌هایخبرگزاری تسنیم، با اشاره به طریقه انتخاب رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: آئین‌نامه داخلی مجلس خبرگان در مورد هیئت رئیسه توسط اعضا و مجموع نمایندگان مجلس خبرگان رهبری تعیین شده و هر 2 سال یک بار انتخابات برگزار می‌شود، این انتخابات هم برای هیئت رئیسه و هم برای ریاست مجلس خبرگان صورت می‌گیرد.

وی افزود: جلسه گذشته مجلس خبرگان توسط آیت‌الله هاشمی شاهرودی نائب‌رئیس اول اداره شد؛ به‌لحاظ قانونی باید انتخابات در اسفند‌ماه امسال برگزار و اعضای هیئت رئیسه و کمیسیون‌های خبرگان رهبری تعیین شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی گزینه‌های مطرح برای ریاست مجلس خبرگان رهبری گفت: از آیت‌الله هاشمی شاهرودی، آیت‌الله یزدی، آیت‌الله جنتی و آیت‌الله موحدی کرمانی به‌عنوان گزینه‌های احتمالی ریاست مجلس خبرگان رهبری نام برده می‌شود.

آیت‌الله عالمی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این سؤال "آیت‌الله جنتی در یکی از برنامه‌های تلویزیونی بیان کردند که "هر قاضی عادلی که باشد برای سران فتنه حکم اعدام صادر می‌کرد" پس از این گفتار، شاهد هجمه رسانه‌های زنجیره‌ای به شورای نگهبان و شخص آیت‌الله جنتی بودیم، نظر حضرت‌عالی در این زمینه چیست؟" اظهار کرد: آیت‌الله جنتی یک شخصیت برجسته‌ای هستند که از شروع نهضت قبل از انقلاب اسلامی کنار حضرت امام(ره) بودند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در جوار ایشان بودند. احکام مختلفی هم حضرت امام(ره)‌به ایشان دادند؛ رهبر معظم انقلاب نیز تاکنون امور مهمی را به آیت‌الله جنتی سپرده‌اند.

وی تأکید کرد: این مسائل نشان‌دهنده این است که حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری ‌اعتماد ویژه‌ای به آیت‌الله جنتی دارند، از سوئی دیگر ایشان از جمله شخصیت‌هایی هستند که باصلابت‌ترین موضع‌گیری‌ها را در طول انقلاب اسلامی داشتند. صلابت در موضع اختصاص امروز و فتنه نیست بلکه از ابتدای کار همواره باصلابت‌ترین موضع‌گیری‌ها را داشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: انصافاً مبنای مواضع آیت‌الله جنتی، تشخیص درست از فقه و دلسوزی‌های جدی نسبت به نظام و انقلاب است.

آیت‌الله عالمی در ادامه سخنانش با اشاره به جرم سران فتنه اظهار کرد: جرم سران فتنه کم نبوده و جرم آن‌ها سنگین است؛ آن‌چه اتفاق افتاد و ضربه‌هایی که به کشور وارد شد و امیدواری‌هایی که برای دشمنان نظام جمهوری اسلامی اتفاق افتاد این فتنه‌گران در تمام این مسائل نقش داشتند. بالاخره حد و حدود جرم و مجازات این جرایم را دستگاه قضایی تعیین می‌کند هرچند که معتقدم دستگاه قضایی با سران فتنه با ملاطفت برخورد کرده است.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon