تشیکل کارگروه ویژه بررسی مستندات بنزین وارداتی در مجلس

تشیکل کارگروه ویژه بررسی مستندات بنزین وارداتی در مجلس

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از تشکیل یک کارگروه برای بررسی مستندات کیفیت بنزین وارداتی در مجلس خبر داد.

امیری خامکانی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم  از تشکیل یک کارگروه برای بررسی مستندات بنزین وارداتی خبر داد و گفت: در صورتی که طراحان طرح تحقیق وتفحص از بنزین وارداتی از گزارش این کارگروه قانع شدند، این طرح منفتی می شود در غیر این صورت این طرح تحقیق و تفحص به جریان خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه نمایندگان دولت حاضر در نشست کمیسیون انرژی اعلام کرده اند طبق مصوبه اردیبهشت ماه دولت واردات بنزین با استاندارد یورو4 اجباری شد گفت: البته وزارت نفت برای واردات بنزین با استاندارد یورو4 مهلت زمانی خواستند تا اینکه واردات بنزین با استاندارد موردنظر از نیمه تیرماه امسال محقق شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی ادامه داد: به گفته نمایندگان وزارت نفت، این وزارتخانه بر محموله های بنزین وارداتی هم در مبدأ - توسط یک ناظر مستقل مورد تأیید سازمان ملی استاندارد - و هم در مقصد نظارت دارد.

نماینده مردم زرند و کوهبندان در مجلس افزود: همچین در این نشست خانم ابتکار؛ رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد که وظیفه این سازمان نظارت بر محموله های بنزین وارداتی نیست اما آنها بنزین توزیع شده در کشور را بررسی می کند؛ در همین راستا نیز این سازمان نمونه ای از بنزین توزیع شده در مرداد و آبان ماه را آنالیز کرده است که تا کنون نتیجه بنزین توزیع شده در آبان آماده نشده است.

در این نشست علاوه بر اعضای کمیسیون انرژی، نمایندگانی از مدیریت امور بین الملل شرکت ملی نفت و اداره کل نظارت بر صادرات و مبادلات نفتی، رئیس سازمان های حفاظت محیط زیست، سازمان ملی استاندارد، بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

به گزارش تسنیم، در متن تحقیق و تفحص از بنزین واردتی  آمده است:" براساس اسناد موجود وزارت نفت در رسانه ها اعلام کرده است با واردات بنزین یورو 4 و همچنین توزیع آن در تهران و کلان شهرها، هوای این شهرها پاک شده است. لیکن طبق بررسی های اولیه، بنزین وارداتی نه تنها از استاندارد یورو 4 برخوردار نیست، بلکه در برخی موارد از موادی ترکیب و تشکیل شده است که سال هاست اجازه توزیع آن در هیچ کشوری داده نمی شود."

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه