تزریق واکسن پنتاوالان از ۲۷ آبان در سراسر کشور

تزریق واکسن پنتاوالان از 27 آبان در سراسر کشور

خبرگزاری تسنیم: وزیر بهداشت از تزریق واکسن پنتاوالان طی هفته آینده و از روز سه شنبه ۲۷ آبان در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، سیدحسن هاشمی طی بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اعلام خبر شروع تزریق واکسن پنتاوالان طی هفته آینده و از روز سه شنبه 27 آبان در شبکه بهداشتی کشور اظهار داشت: به نمایشگاه آمدم تا به رسانه‌ها خداقوت بگویم، همانطور که در یک سال گذشته در حوزه سلامت کار کردند، امیدوارم پرشورتر به کار خود بپردازند. البته اگر نقدی در کار ما وجود دارد را می‌توانند به ما بگویند. بنده نیز در جریان بازدیدهای مردمی از انتقادها و واکنش رسانه‌ها مطلع می‌شوم، همین‌طور روابط عمومی نظرات مردم را منتقل می‌کند و اگر اشکالاتی وجود دارد را اطلاع می‌دهد.

وزیر بهداشت افزود: به نظر بنده به دلیل فضاسازی که در حوزه اجرا وجود دارد، اگر مسئولان گوششان بدهکار این مسائل باشد خیلی موفق نخواهند بود، با این وجود برنامه‌ها نیاز به دیده‌بانی دارند و آنهایی که دیده‌ بانی می‌کنند به ما اطلاع می‌دهند که در کجای کار موفق یا ناموفق بوده‌ایم.

هاشمی درباره طرح تحول سلامت نیز عنوان کرد: در طرح تحول نظام سلامت، از سه مسیر(کمیسیون ماده 11، سازمان نظام پزشکی کشور و دانشگاه‌های علوم پزشکی) دیده‌بانی می‌شود و اشکالات کار به ما اعلام خواهد شد.

وزیر بهداشت در مورد عدم همکاری بیمه‌ها در خصوص اجرای تعرفه‌ها گفت: بیمه‌ها همراهی کردند و با رؤسای بیمارستان‌ها قراردادهای لازم را بسته‌ شده است، ولی ممکن است هنوز اجرا نشده باشد، مطمئن هستم این هماهنگی‌ها اتفاق می‌افتد، چرا که بیمه‌ها تمایل خود را به صورت مکتوب اعلام کرده‌اند.

هاشمی در نمایشگاه مطبوعات به انتظارش از رسانه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: اگر من یک فرد رسانه ای بودم تمام تلاشم را می‌کردم که آرامش مردم را به هم نزنم، اخبار را طوری منعکس می‌کردم که امید و نشاط در بین مردم افزایش پیدا کند.البته من یک فرد رسانه ای نیستم اما اگر یک رسانه ای بودم اخبار را طوری منعکس می‌کردم که سلامت روان مردم مخدوش نشود و آرامش مردم به هم نخورد؛ به نظر من رسانه‌ها باید طوری اخبار را انعکاس دهند که امید و نشاط در جامعه گسترش پیدا کند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم رسانه‌ها که معمولاً انجام می‌شود؛ هشدار به مردم درباره مخاطرات سلامت است مانند افزایش چاقی، کم تحرکی، استرس، تغذیه نامناسب، مصرف بیش از حد نمک و چربی و کنترل فشار خون، که باید مردم را آگاه کرد تا با اصلاح سبک زندگی خود، زندگی سالم تری داشته باشند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon