کنگره بحث درباره «قانون مذاکرات هسته‌ای ایران» را از پنجشنبه آغاز می‌کند

کنگره بحث درباره «قانون مذاکرات هسته‌ای ایران» را از پنجشنبه آغاز می‌کند

خبرگزاری تسنیم: یک سناتور ارشد آمریکایی خبر داده کنگره این کشور روز پنجشنبه قانون مذاکرات هسته‌ای ایران را به رأی‌گیری خواهد گذاشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک سناتور ارشد آمریکایی خبر داده کنگره این کشور روز پنجشنبه طرح مذاکرات هسته‌ای ایران را به رأی‌گیری خواهد گذاشت. لیندسی گراهام در یک گفت‌وگوی تلفنی با روزنامه واشنگتن پست درباره تغییر آرایش کنگره گفت: «سواره‌نظام‌ها به کنگره بازگشته‌اند».

واشنگتن‌پست با بیان اینکه سناتورهای جدید در ماه ژانویه برای وضع قوانین سخت‌گیرانه علیه ایران گرد هم می‌آیند، می‌نویسد اما گراهام قرار نیست تا ماه ژانویه برای این موضوع صبر کند، چرا که او قصد دارد طرح SB 2650 یا «قانون مذاکرات هسته‌ای ایران، 2014» را در کنگره پیش ببرد.

«کلی آیوت»، «باب کورکر»، «جان مک‌کین»، مارکو روبیو و جیمز رایش، سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا این قانون را همراه با لیندسی گراهام به رشته تحریر درآورده‌اند. این قانون توافق جامع هسته‌ای با ایران را که مهلت آن روز 24 نوامبر است منوط به رأی کنگره می‌کند.

لیندسی گراهام درباره این قانون گفت: «می‌خواهم بحث‌ها در این باره را شروع کنم. اگر ارزش آن را بالا ببریم، نمایندگان هر دو حزب از آن حمایت خواهند کرد».

به نوشته واشنگتن‌پست، در حالی که رأی‌گیری درباره این طرح احتمالاً بعداً انجام خواهد شد، اما رایزنی‌ها در کنگره درباره آن پیش از 24 نوامبر می‌تواند بر دولت آمریکا فشارهای بیشتری در مذاکرات وارد آورد.

در حال تکمیل... .

*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان