اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا صرفاً فضاسازی رسانه‌ای است

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا صرفاً فضاسازی رسانه‌ای است

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره سانتریفیوژهای نسل ۵ ایران گفت: این دستگاه‌ها از دستگاه‌های معمولی سازمان انرژی کشورمان است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص اظهار نظر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص سانتریفوژهای IR-5 گفت: این ماشین‌ها از دستگاه‌های معمولی سازمان انرژی اتمی کشورمان هستند که تستهای آن از قبل از توافق ژنو آغاز شده و بعد از توافق هم ادامه یافته است.

وی ادامه داد: این ماشین از فروردین امسال مجدداً تحت تست قرار گرفته و این موضوع بر اساس برنامه‌های تحقیقاتی سازمان انرژی اتمی بوده است. وی افزود تمامی گزارش‌های آژانس طی هفت ماه گذشته پایبندی ایران به توافق ژنو را مورد تأیید قرار داده و هیچ موردی از نقض این توافق گزارش نشده است.

مرضیه افخم با اشاره به اینکه طرح این‌گونه مطالب صرفاً فضاسازی رسانه‌ای است و دارای اهمیت چندانی نمی‌باشد، اضافه کرد: در عین حال تست این ماشین‌ها هرزمان نیاز باشد انجام می‌شود و هر زمان هم نیازی نباشد متوقف می‌گردد.

جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دیروز در کنفرانس خبری روزانه گفت ایران موافقت کرده تزریق گاز به سانتریفیوژهای نسل پنجم IR-5 را متوقف کند.

سانتریفیوژهای نسل پنجم یکی از مدل‌های سانتریفیوژها است که ایران به‌دنبال آن است تا آنها را جایگزین سانتریفیوژهای نسل اول تولید شده در دهه 70 میلادی کند.

این مقام آمریکایی گفت: «ما این موضوع را به‌محض مطرح شدن در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ایران مطرح کردیم و فوراً حل شد. ایرانی‌ها تأیید کرده‌اند که این فعالیت را که در گزارش آژانس به آن اشاره شده ادامه نخواهند داد، بنابراین، این موضوع حل شده است».

انتهای پیام/پ*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان