انتظار نداشتیم استقلال بانک مرکزی زیر سؤال برود/ مجمع تجدید نظر کند

انتظار نداشتیم استقلال بانک مرکزی زیر سؤال برود/ مجمع تجدید نظر کند

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: انتظار نداشتیم استقلال بانک مرکزی زیر سؤال برود و امیدواریم به جای این تصمیم گیری ها اختیارات بانک مرکزی را بیشتر کنیم تا نیازهای جامعه برآورده شود.

ابراهیم نکو عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور در غرفه خبرگزاری تسنیم در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی تسنیم در ارتباط با مصوبه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نحوه اداره بانک مرکزی، اظهار داشت: بانک مرکزی بعنوان یکی از مهمترین مجموعه های سیاست گذاری در کشور باید تقویب شود به جای اینکه تضعیف شود.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی باید بتواند در آینده و فعالیت های آتی استقلال بیشتری داشته باشد، تصریح کرد: البته بانک مرکزی باید پاسخگو هم باشد، هم اکنون یکی از ضعف های بانک مرکزی بخاطر ابهام در قانون عدم پاسخگویی این بانک به قوه مقننه است. 

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین گفت: در گذشته نمایندگان مجلس از بانک مرکزی و فعالیت های آن سوالاتی را داشتند اما به دلیل نبود اختیارات به منظور شفاف سازی وزیر اقتصاد را به مجلس فرا می خواندند. وزیر هم با یک جمله کار را تمام می کرد و می گفت: من پاسخگوی کارهای بانک مرکزی نیستم.

نکو ضمن تاکید برایکنه بانک مرکزی باید از استقلال بیشتری برخوردار شود، افزود: همچنین بانک مرکزی باید بتواند حداقل در دفاع از خود به نهادهای نظارتی پاسخگو باشد چراکه پاسخگو بودن به معنای مچ گیری و نقطه ضعف نیست.

وی همچنین گفت: انتظار نداشتیم استقلال بانک مرکزی زیر سوال برود و امیدواریم به جای این تصمیم گیری ها اختیارات بانک مرکزی را بیشتر کنیم تا نیازهای جامعه برآورده شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن تاکید براینکه باید بازنگری در مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت گیرد، افزود: نباید محدودیت ها برای بانک مرکزی ایجاد شود و به جای اینکه مشکل ضعیف بودن بانک را درمان کنیم اختیارات فعلی آن را هم صلب کنیم.

وی به ثبات مدیریت ریاست بانک مرکزی اشاره و تصریح کرد: البته مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره مدت زمان ریاست بانک مرکزی مناسب است و مهمترین ایراد آن پیشنهاد از سوی وزیر اقتصاد و دولتی شدن بانک مرکزی است.  شاید با این مصوبه وزیر اقتصاد بتواند پاسخگو باشد ولی در مدیریت بانک مرکزی تضعیف خواهیم شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه